Senaste aktiviteten
-
Ffribygg gillade Renoveringstjejens inlägg i tråden Hur många ampere behöver man i en mindre bostadsrätt?.Jo, möjligen, men jag tror inte den detaljen har så stor betydelse för köpeskillingen när jag ska sälja om < år. Jag behöver fixa köket...
-
YDet gick bra och som ni kan se på bilden så används den flitigt😉😉 Det var dock inte lika lätt som leverantören påstod att det skulle...
-
Ffribygg svarade i tråden Tv-antennens vara eller icke vara... Tegelpannor, Solceller.Du har förmodligen tegel av bra kvalitet. Jag funderar på om metoden du nämner blir dyrare än att byta pannorna, du får väl ta in några...
-
SSpinne svarade i tråden Tävling: Vinn en exklusiv kockskärbräda i ek.Rätt svar är Mörrum. Jag hade finhackat en soffritto till en av höstens mustiga grytor 😊
-
DD_Anders svarade i tråden Kalk/salt eller mögel?.Putsen/betongen har stått blöt, löst upp sig lite och när vattnet torkar blir saltet kvar. Man kan få se effekten på sommaren pga hög...
-
Rebeckaf svarade i tråden Eftermontera vangstycken.Ja men visst! Jag skapade mallar av vanligt kontorspapper som jag tejpade upp på väggen och ritade/klippte efter trappans form. Det var... -
Kkesse gillade jhalls inlägg i tråden Huset är 67 år gammalt. Är det dags att byta ingående VA-ledningar?.Vårt hus är 90 år gammalt. En del av avloppet sprack, men det var gjutjärnsdelen inne i huset. När vi bytte så bytte vi till plast hela...
-
MMartin Lundmark svarade i tråden Krav på effektavgift för el avskaffas - är ni lyckliga?.Hej Mikael_L Tråden handlar om Effektavgiften och det vore bra om dialogen kunde komma tillbaka dit. Naturligtvis så innebär tex ” den...
-
BBjober svarade i tråden Har du bestämt hur du ska rösta i valet?.Finns det något parti som uppfyller alla mina önskningar och krav på livskvalitet? Som lyckas pricka in alla mina ganska smala nördiga...
-
GLite ovanligt att klassa byggfrågor som den viktigaste frågan i valen. Lägg en timme på att kolla vart alla partier står så finns det...
-
PPennajenna svarade i tråden Tävling: Vinn en exklusiv kockskärbräda i ek.Mörrum Skulle laga en riktigt fin köttbit!
-
NNoOne2k svarade i tråden Entreprenör grävde vattenledning för grunt..I en gräsyta kommer det med största sannolikhet att klara sig,även om det finns en risk för frysning. I en hådrgjord yta som skottas...
-
SKlart man vet. Alltid röstat blått och blir det igen. Bara kolla hur fanskapet i miljöpartiet uttryckt sig sista dagarna. Inget nytt...
-
HHEM2121 gillade Fairlanes inlägg i tråden Dolt fel - hur ser processen ut? Är det värt att dra igång det ens?.Processen är den att man först konstaterar om man tror att det dolt fel föreligger, om ja så går man till säljaren (mäklaren har inget...
-
EEl Capitan 006 skapade tråden Tv-antennens vara eller icke vara... Tegelpannor, Solceller i forumet Tak & Vind.Hej! Jag har tegelpannor och ror inte mycket är gjort sedan huset byggdes 1939. Pannorna är hela, så tänkte be en firma ta ner dem och...
-
LOerhört konstigt resonemang!? Många partier har förändrats radikalt bara de senaste 30 åren. Att blint vara partitrogen oavsett vilken...
-
HHEM2121 gillade Stefan Ns inlägg i tråden Dolt fel - hur ser processen ut? Är det värt att dra igång det ens?.Exakt 0% att du ska få nånting alls.
-
LDet säger alla men i slutändan har de flesta bara överlevt livet och inget de gjort kommer man ihåg eller ser bevis på särskilt länge.
-
LSom finlandssvensk vet jag mycket väl vilka mängder med folk det är som bor här fast de är svenska eller norska medborgare. Och hur...
-
HHEM2121 gillade Claes Sörmlands inlägg i tråden Dolt fel - hur ser processen ut? Är det värt att dra igång det ens?.Nu när du har hittat en äldre dålig reparation, har ni haft en stor kostnad för att laga den punkterade ångspärren? Varför i så fall...
-
LLaT svarade i tråden Har du bestämt hur du ska rösta i valet?.Du tror inte det har nåt med att göra att "svenskar" är ointresserade av jobbet? Och, appropå den "billiga" arbetskraften, tror du att...
-
SEn bra start skulle ju vara att man måste vara svensk medborgare för att få rösta till kommun och landsting. Då har man ju i alla fall...
-
LJag vet bara mitt svar men inte ditt. Förstår inte det tragiska med det🤔 Du får förklara för en enkel människa som jag😉
-
LLaT svarade i tråden Har du bestämt hur du ska rösta i valet?.Och skrivregler, "språket" i den meningen skrivs inte med stort S! Även här, Svea rike stavas inte med nåt hittepå "w", utan just Svea!
-
Boränteroboten svarade i tråden Jämför din bolåneränta."2,77%, SEB, 4 200 000, 3 månader (rörlig) ..." Diddes har fyllt i sin ränta. Jämför din ränta på www.byggahus.se/ekonomi/borantor/ -
YYuGi gillade Fairlanes inlägg i tråden Dolt fel - hur ser processen ut? Är det värt att dra igång det ens?.Processen är den att man först konstaterar om man tror att det dolt fel föreligger, om ja så går man till säljaren (mäklaren har inget...