5 373 läst ·
233 svar
5k läst
233 svar
Har du bestämt hur du ska rösta i valet?
Absolut inte, det räcker gott med grundkursen i svenska i Swea Rike.M Mrs November skrev:
Skulle du själv vilja sitta på äldreboendet utan att kunna kommunicera dina behov på svenska?
Och om dessa individer INTE skulle kunna förstå dina behov, hur skulle du då känna?
En sanning för många idag.
Tragiskt.
Nej, jag ser som mer eller mindre ideologiskt oberoende med en dragning mot liberalism. Just nu finns det inget parti som står för något som gör Sverige till ett bättre land än det redan är. Det finns partier som helt klart kommer göra det sämre. Men av de partier som är kvar och inte är ytterlighetspartier är det hugget som stucket. De står mer eller mindre en armslängd ifrån varandra.
Jag får väl anamma kontanter tillfälligt och singla slant.
Jag får väl anamma kontanter tillfälligt och singla slant.
Eftersom jag är äldre så nej. Jag kommer inte att bo på ett boende. Jag vill ha god mat, kött från bonden och en god champagne eller en riktigt bra whisky från high coast. Dom får bära ut mig från mitt hus. Sedan är alla partier lika bra eller dåliga om man är äldre. Man säger en sak före valet och sen en sak efter valet som killen vid grillen liberalerna sa😉Krilleman skrev:
Och även någon slags tröskel för att vara "politiker".P Pligg85 skrev:
Jag upplever att de flesta är rätt mycket opportunister som inte vågar stå för mer långsiktiga planer som kräver att man tål lite motstånd för att genomföra, utan vill hellre vinna röster kortsiktigt, än bidra till framtida förbättringar med större överenskommelser, i kompromiss med "andra sidan". Polarisering även om man i grunden vill uppnå samma mål, för man vågar inte samarbeta.
Men jag har ännu inte bestämt till 100% vilka som är minst dåliga, och minst riskerar att göra skada (och potentiellt mest nytta). Det kan ofta vara olika i olika val, och ibland personkryss.
Du är alltså inte att beakta som "gemene man" beträffande svensk befolkning.M Mrs November skrev:Eftersom jag är äldre så nej. Jag kommer inte att bo på ett boende. Jag vill ha god mat, kött från bonden och en god champagne eller en riktigt bra whisky från high coast. Dom får bära ut mig från mitt hus. Sedan är alla partier lika bra eller dåliga om man är äldre. Man säger en sak före valet och sen en sak efter valet som killen vid grillen liberalerna sa😉
Det glädjer mig att du inte eventuellt behöver passera ett äldreboende.
Men faktum är att problemet fortfarande kvarstår för dom flesta äldre.
Glömde du det?
Men det berättar fortfarande inte sanningen beträffande dom flesta individerna i Swea Rike.M Mrs November skrev:Eftersom jag är äldre så nej. Jag kommer inte att bo på ett boende. Jag vill ha god mat, kött från bonden och en god champagne eller en riktigt bra whisky från high coast. Dom får bära ut mig från mitt hus. Sedan är alla partier lika bra eller dåliga om man är äldre. Man säger en sak före valet och sen en sak efter valet som killen vid grillen liberalerna sa😉
Glömde du det?
Lägger du endast din röst för dig enkom i årets val?