Krilleman
B Björkskär skrev:
Har vi svenskar blivit lallare eller hur kommer det sig att vi inte kräver ”bättre” av våra politiker?
Sverige har blivit ett land som styrs av lallare då viktiga funktioner har blivit infiltrerade av "nysvenskar" för att påverka.

Ta exemplet som sossarna, eller varför inte migrationsverket, eller för den delen skatteverket.

Till och med BRÅ (som har blivit fångade med fingrarna i syltburken) påstår att detta är sanning...

Tragiskt!

• Gilla
ReMaxBerea och 4 till
  • Laddar…
Det finns inget bra parti att rösta på i Sverige som kan få tillräckligt många röster för att komma in i riksdagen.

Medborgerlig samling och afs är bara att glömma, bortkastade röster..Sverigedemokraterna som jag röstat på de senaste tre valen har dagtingar med sina åsikter så de är egentligen inget alternativ mot alla andra etablerade partier.

I brist på bättre blir det sd men jag jag inga höga förhoppningar,

• Gilla
Baba_yaga
  • Laddar…
Berättar inte vad jag kommer rösta på, men berättar gärna att jag kommer dansa på graven till det parti som med största sannolikhet åker ut ut riksdagen.

• Gilla
LaT och 1 till
  • Laddar…
Krilleman Krilleman skrev:
Miljöpartiet har ju bekänt färg och sagt att bränslepriserna är på tok för låga och invandringen ska öka om dom kommer till makten så sent som dom senaste dagarna.

Stämmer det in med just din retorik för Sverige i framtiden?
Förstår inte riktigt ditt inlägg men ja, jag är lite småskraj och som sagt ängslig över att få en regering igen med S och MP och tyvärr som det verkar även V tydligen ska ingå… DET tycker jag är riktigt sjukt och vrickat! Att ge vänstern med sitt terroristvurmande och sitt politiska hat makt i Sverige riksdag, nej tack!

• Gilla
Nalleman64 och 5 till
  • Laddar…
Krilleman
G Ganescha skrev:
Förstår inte riktigt ditt inlägg men ja, jag är lite småskraj och som sagt ängslig över att få en regering igen med S och MP och tyvärr som det verkar även V tydligen ska ingå… DET tycker jag är riktigt sjukt och vrickat! Att ge vänstern med sitt terroristvurmande och sitt politiska hat makt i Sverige riksdag, nej tack!
Vänstern är ju lättare att hantera än MP:s krav på omedelebart höjda drivmedelspriser upp mot 50:-/L och öppna gränser beträffande invandring.

Vanliga svenska skattebetalare ska tydligen lida ännu mera enligt dom....

• Gilla
RufusHedman och 1 till
  • Laddar…
Vänstern är ju lättare att hantera än MP:s krav på omedelebart höjda drivmedelspriser upp mot 50:-/L och öppna gränser beträffande invandring.

Vanliga svenska skattebetalare ska tydligen lida ännu mera enligt dom....
Anser inte jag. MP vet man ju vad dom vill och kommer att göra! Annat med vänstern, dom är rent ut sagt farliga. Jag vet vad jag kan förvänta mig av MP… V är ett extremt osäkert kort. Hela V består ju av kommunister och radikala politiker/människor som anser att terrorism och civil olydnad är legitimt så länge det sker efter deras premisser.
Ja, vi kommer säkerligen bli fattigare med S och MP, mer invandring och ett osäkrare samhälle med högre kriminalitet men med V inblandat så kan det sluta hur illa som helst!

• Gilla
Bästerortarn och 4 till
  • Laddar…
V=NSDAP

har själv inte röstat på 20 år och när det kommer till bygg frågor så är alla partier likadana ändå väldigt restriktiva

• Gilla
d0391m0
  • Laddar…
M maria01 skrev:
har själv inte röstat på 20 år och när det kommer till bygg frågor så är alla partier likadana ändå väldigt restriktiva
Oavsett hur ointresserad du är för politik. Så ärjag övertygad om att det finns något parti eller politisk ideologi som du absolut inte vill bli styrd av. Att då inte rösta är en halv röst för det du absolut inte vill se ha makt.

Det finns oerhörda mängder med människor i världen som offrar allt för rätten att rösta. Att vi som nu får rösta, struntar i det är respektlöst.

• Gilla
  • Älska
vcx och 11 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
Lite ovanligt att klassa byggfrågor som den viktigaste frågan i valen. Lägg en timme på att kolla vart alla partier står så finns det ganska mycket att finna.

Vill du bo i city och åka pendel men bara när det är soligt och eller blåsigt samt är nöjd med högs bränslepriser som gör att företagen lägga ner, bönder inte kan fortsätta och den levande landsbygden läggs ner?. Är helt oförstående när du själv inte förbrukar en droppe bränsle och förbrukar 150kwh el i månaden, tror att alla saker och matvaror ploppar upp spontant på ICA samt tycker det är roligt att semestra på landet och titta på invandrare så är det MP.

Vill du gynna lättare byggnationer, mindre byråkrati och lättare för företagarna som bygger bostäder så rösta på högra sidan.

• Gilla
Axllev och 1 till
  • Laddar…
F
Redaktionen Redaktionen skrev:
Jag vill säga några ord om politik på Byggahus.se.

Du kan läsa blogginlägget här: Har du bestämt hur du ska rösta i valet?
Kalle anka partiet som vanligt. Känner att det kvittar ändå. Ska ta med barnen kan dom kanske rita Kalle på lappen också.

Redigerat:
  • Gilla
Intet
  • Laddar…
Alltså förutom Svenska Språket.
Och skrivregler, "språket" i den meningen skrivs inte med stort S!
en det berättar fortfarande inte sanningen beträffande dom flesta individerna i Swea Rike.
Även här, Svea rike stavas inte med nåt hittepå "w", utan just Svea!

• Gilla
linneac och 1 till
  • Laddar…
Mängder av anställda individer i äldreomsorgen som kommuner anställer idag är "billig" arbetskraft som varken har/kan svenska kunskaper i språk eller värderingar.

En gemensam nämnare är dock att det är billigt.
Du tror inte det har nåt med att göra att "svenskar" är ointresserade av jobbet?

Och, appropå den "billiga" arbetskraften, tror du att skatten skulle bli lägre om man höjde lönerna för vårdanställda?

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Finns det något parti som uppfyller alla mina önskningar och krav på livskvalitet? Som lyckas pricka in alla mina ganska smala nördiga intressen? Kanske...
Jag kommer aldrig rösta på dom.
Skulle du?

Och där undrar många varför man ställer krav som svensk skattebetalare genom livet...

När andra nationaliteter kommer hit och njuter fulla "rättigheter" och inte bidragit en krona i skatt någonsin.

Är det så konstigt??
Nu är det ju så att utländska medborgare har inte automatiskt rätt till alla bidrag & andra förmåner bara för att de kommer hit.

Dels beror det på om det är EU medborgare eller inte, precis som svenska medborgare har rätt till vissa förmåner inom EU.

Dels beror det på om det är rättigheter kopplade till arbete eller inte.

Här finns en, av många, genomgångar av rättigheter;
https://sulf.se/jobb-lon-och-villko...sk-medborgare-och-svenska-socialforsakringar/

• Gilla
linneac och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.