2 769 läst ·
101 svar
3k läst
101 svar
Har du bestämt hur du ska rösta i valet?
Varför då?F fribygg skrev:
Det är ju även sanning att finska språket är förbjudet på industrier för att svenskarna ska förstå vad som sägs.
Vissa arbetslag består/bestod enkom av finländare.
Varför är inte det "rasistiskt"?
Gäller bara det mörkhyade att använda det ordet?
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 425 inlägg
Hur kan man bli svensk bara för man passerar gränsen?[SKPG]Zamora skrev:
Hur kan Akilov vara svensk, trots avslag, som utförde dådet på Drottninggatan i Stockholm?
Precis samma sak.
Är jag Japan enkom för jag åker tunnelbana i Tokyo?
Oerhört konstigt resonemang!?JPTS skrev:
Många partier har förändrats radikalt bara de senaste 30 åren.
Att blint vara partitrogen oavsett vilken riktning partiet tar.. 😮
Ett sådant resonemang, som du för, borde leda till ett omyndigförklarande..
Själv röstar jag för det jag tror långsiktigt är bäst för Sverige.
Även om det inte gynnar mig mest för stunden.
Tyvärr lever inte många.M Mrs November skrev:
Skola från 6-23år.
Följt av 50år jobb som innebär att ställa alarm och kliva upp i över 10.000 dagar att hjälpa arbetsgivarna att uppnå DERAS drömmar och visioner istället för sina egna.
Något års frihet i form av föräldraledighet och arbetslöshet men då finns inga pengar att göra det man vill. 5 veckor semester är det som håller massan flytande.
Sen är du 70+ och har sjukdomar, kanske hinner leva något skapligt år med din respektive innan någon av er dör.
Och där undrar många varför man ställer krav som svensk skattebetalare genom livet...P Pligg85 skrev:Tyvärr lever inte många.
Skola från 6-23år.
Följt av 50år jobb som innebär att ställa alarm och kliva upp i över 10.000 dagar att hjälpa arbetsgivarna att uppnå DERAS drömmar och visioner istället för sina egna.
Något års frihet i form av föräldraledighet och arbetslöshet men då finns inga pengar att göra det man vill. 5 veckor semester är det som håller massan flytande.
Sen är du 70+ och har sjukdomar, kanske hinner leva något skapligt år med din respektive innan någon av er dör.
När andra nationaliteter kommer hit och njuter fulla "rättigheter" och inte bidragit en krona i skatt någonsin.
Är det så konstigt??
Det finns även arabisk hemtjänst, men uppfattade att du inte efterfrågade det?Krilleman skrev:
Om araber är svenskar? Vissa är, andra inte. Oavsett om de bor i Sverige eller inte.