Senaste aktiviteten
-
UUlf Are gillade bart112s inlägg i tråden Dolt fel - hur ser processen ut? Är det värt att dra igång det ens?.Känner mig lite rådvill i hur processen ser ut vid ett eventuellt dolt fel. Var börjar man? Kontakta mäklaren som sålde huset? Är det...
-
GJag håller med om en del punkter. Men det är faktiskt svårt att få sätta upp plank. Inte själva jobbet men att få bygglov är inte lätt...
-
EElroboten svarade i tråden Jämför elförbrukning."12 000 kWh, fritidshus i Stockholm, 178 m², 11% mindre än genomsnittet ..." En medlem har fyllt i sin elförbrukning. Jämför din...
-
GJag vet kanske inte riktigt vilken grupp jag tillhör. Jag har inga problem att prata med mina grannar om allt möjligt när vi träffas...
-
SVilket ribcover är detta? Vet du om det håller för barn och djur?
-
13th Marine svarade i tråden Avväxling bjälklag anno 1895.Vi håller på och tar över en släktgård där vi tror boningshuset är från 1845. Där är samma lösningar med stock liggandes ovan... -
Bbajenjonnez gillade Harmagedons inlägg i tråden Eftersatt gräsmatta - hur få den i skick med enklast medel?.Wow! Din gräsmatta är verkligen jättefin! ☺️Och, ja jag vet att det tar mycket jobb för att få den så fin som din. Men jag gissar att om...
-
Hhempularen svarade i tråden Relia Byggkonsult AB - Varning för besiktningsman!.Bara en tanke, det är inte så att bes. mannen gick till fel lägenhet? Tänker som förklaring till varför nyckeln inte fungerade.
-
Zz_bumbi svarade i tråden Skräckexempel på lastsurrning.Man kanske inte heller är beroende av att fota allt som händer i ens liv. Speciellt om det är viktigt att få något gjort, om någon gjort...
-
WWFD svarade i tråden Humorhörnan ....Felstavat, det skulle vara "segment". Men du får välja helt själv.
-
GVisa mig en 10 meter hög tujahäck i så tätbebyggt område. Sen kommer frågan varför ska du ha rätten att bestämma vad som ska växa på min...
-
SStaffan-N svarade i tråden Eftersatt gräsmatta - hur få den i skick med enklast medel?.Eftersom du frågar om enkla medel: robotgräsklippare och kasta ut gödsel. Sen kan du låta det gå några år medan du landar i vilken typ...
-
Tokslut gillade Christofes inlägg i tråden Huset är 67 år gammalt. Är det dags att byta ingående VA-ledningar?.Vårt hus är från 1965. Vi la ny avloppsstam för 10 år sedan. Vi grävde samtidig fram ingående vatten , vilket var koppar, det kändes... -
GVill du ha utsikt över min mark skulle du ha köpt min mark. Nu gjorde jag det och bestämmer vad som finns där. varför ska ett område...
-
Tokslut gillade b8qs inlägg i tråden Huset är 67 år gammalt. Är det dags att byta ingående VA-ledningar?.Mitt hus är 83 år och där är inkommande vattenledning av koppar. När vi grävde upp för att byta avloppet (cementrör) för runt 15 år... -
AAndersS svarade i tråden Saker som vi glömt bort att de har funnits.Blev istället lite "nostalgisk" när du skrev DDR. När landet öppnades tidigt 90-tal såg åkte vi tre grannar till Berlin med en liten...
-
KHar en särskilt hatrelation till sibirisk ärtbuske. Fanns i föräldrahemmet. Växte fult, blev för stor, stickig att klippa och täcktes av...
-
TorbjornP gillade Fairlanes inlägg i tråden Dolt fel - hur ser processen ut? Är det värt att dra igång det ens?.Processen är den att man först konstaterar om man tror att det dolt fel föreligger, om ja så går man till säljaren (mäklaren har inget... -
Vväxelventil svarade i tråden Vad har ni gjort med era hus idag?.Håller på med Dura trapp.Dyrt och åtgången på massan är brutal.Köpte för 2 kvm (4000kr) men har fått köpa till 4 kvm till men tveksam om...
-
Persson88 svarade i tråden Relia Byggkonsult AB - Varning för besiktningsman!.Varför tar du det till ARN?