Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Flera i tråden som borde spänna fast sina känslor bättre..
Hur gör man det?

• Gilla
Uffe A och 1 till
  • Laddar…
snaggletooth snaggletooth skrev:
Detta kan väl inte så svårt att fatta?
Tiden det tar att få fram mobilen och fota gör ju att sannolikheten för att få med tappad last på en bild är mycket mindre jämfört med last som hänger på trekvart.
Och att man behöver vara passagerare om man ska fota under färd...

• Gilla
Incinerator och 1 till
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Bara konstaterar att det finns väldigt många fler bilder på dålig surrning än tappade grejer på vägen.
Det är ganska rimligt med tanke på trådens rubrik och ämne. Bilder på tappade grejer vore OT. 😉

• Gilla
  • Älska
Uffe A och 4 till
  • Laddar…
Idag var det ett par som fick röja upp rivningsvirke från en 100 väg, de hade lite tur då det är tvåfiligt.
.
Tyvärr inga bilder då jag var upptagen med att köra samt varna mötande trafik.

• Wow
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Lastsurrning är det kanske inte i sig.
Men garanterat ett misslyckande.
Eller ja, lasten har ju lämnat containern.

• Container lossnat från lastbil och ligger på sidan av E22-vägen, omgiven av skog.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
  • Gilla
Solvskaftet och 2 till
  • Laddar…
G
Unikt namn Unikt namn skrev:
Du menar att det är konstigt att det är lättare att fota en dålig lastad släpvagn vid ett rödljus eller på en parkering när man står still jfr med att ta kort på ett havererat ekipage under färd(då man färdas i 70-130)?
Man kan ju stanna för att hjälpa till, visserligen en bortglömd egenskap men det finns nog nån som gör sånt fortfarande, har man liks stannat så kan man ju fota allt innan man börjar hjälpa till med att reda upp röran som nån annan ställt till med.

Men antagligen så är det nog så att många dåliga lastningar som ser ut förjävliga faktiskt kommer sig fram dit dom ska utan andra problem än att det retar andra som redan fotat skitlasset och antagligen vill få med när det ligger brädor över hela vägen men tyvärr så gick det bra den här gången också 👍

Jag har kört otaliga lass med dåligt lastsäkring men det är längesen, genom egen (och ibland andras) dumhet så har jag lärt mig hur man inte ska göra och även hur man ska göra, men ibland så ska man ju bara 500 meter så nog borde det ligga kvar då... 😆😂

Man kanske inte heller är beroende av att fota allt som händer i ens liv. Speciellt om det är viktigt att få något gjort, om någon gjort något fel eller har haft otur.
Kommer jag till en olycka när någon tappat något är inte första tanken att fota utan att varna andra och sen se om jag kan röja upp utan risk för mig.

• Gilla
tveksamt och 1 till
  • Laddar…
Fotat på vägen till jobbet i morse. Gissar att nån inte fick alla golvspån som han hade beställt... Lastbil med pallar och byggmaterial blockerar rondell tillsammans med flera bilar, omgiven av grönska och vägar, klädda arbetare syns flytta materialet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
D Dublin skrev:
Fotat på vägen till jobbet i morse.
Flyger du till jobbet?

• Gilla
  • Haha
Tule54 och 4 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Flyger du till jobbet?
Nix. Men går i ett trapphus.

• Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
K
useless useless skrev:
Flyger du till jobbet?
Inlägget säger ”på vägen” till jobbet, så sannolikt fotat uppe på en bro??

• Haha
Dublin
  • Laddar…
B
K kniv skrev:
Inlägget säger ”på vägen” till jobbet, så sannolikt fotat uppe på en bro??
Sannolikheten att det är från ett trapphus är 100%

• Haha
Chiippe
  • Laddar…
Unikt namn
Jag tror dublin arbetar som brevduva.

• Haha
Maria T och 4 till
  • Laddar…
K
B breakman skrev:
Sannolikheten att det är från ett trapphus är 100%
Väg i ett trapphus?

K kniv skrev:
Väg i ett trapphus?
Saknar du väg i ditt trapphus eller för den delen trapphus kommer du att dö;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.