2 769 läst ·
101 svar
3k läst
101 svar
Har du bestämt hur du ska rösta i valet?
Invandrare är de smarta här och svenskarna dumma. Nämner man något är man rasist.Krilleman skrev:
Jag skulle lätt byta till ett land där jag får det betydligt bättre, som tar emot mig med "lön", boende och fullständiga rättigheter och inte bryr sig om vad jag gör nu eller framöver.
Röstar på SD, och jag är inte ens född i Sverige. Bott här i 45 år, kom hit som 5-åring.
Det Sverige som fanns då, är för längesen borta
mer säger jag inte, för säger man sanningen och anledningen , så raderas ens inlägg direkt.
Såååå patetiskt,och typiskt svenskt
Det Sverige som fanns då, är för längesen borta
mer säger jag inte, för säger man sanningen och anledningen , så raderas ens inlägg direkt.
Såååå patetiskt,och typiskt svenskt
https://www.migrationsverket.se/ordforklaringar/flykting.htmlKrilleman skrev:
Jag är bara budbärare…
Du är inte flykting i Sverige förrän du genomgått en lång administrativ process.
Självbyggare
· Stockholm
· 10 380 inlägg
Som husägare finns det väl bara en sida man har råd att rösta på?
Är aktiv lokalpolitiker så det är rätt klart i alla 3 val.
Är aktiv lokalpolitiker så det är rätt klart i alla 3 val.
Ja självklart. Är supernöjd över den riktningen Sverige har tagit och hoppas att man får fortsätta samma väg genom att ge den sittande regeringen min röst. Är förskräckt och lite ängslig över att få en rödgrön regering igen.
Det parti som försökte få Sverige att bli som Schweiz skulle få min röst direkt!
Konsensus och direktdemokrati har ju visat sig vara en vinnande metod.
Det håller ytterligheterna borta och skapar välstånd för den stora majoriteten av medborgarna.
”Regeringen ” består bara av 7 ledamöter och regioner får styra sig själva och konkurrera med varandra vilket skapar ett minimum av administration som kostar pengar. Här vårdar man verkligen varenda franc av skatteintäkterna.
Ingen kan påstå att det är ett sämre land än Sverige eller är någon emot?
Har vi svenskar blivit lallare eller hur kommer det sig att vi inte kräver ”bättre” av våra politiker?
Konsensus och direktdemokrati har ju visat sig vara en vinnande metod.
Det håller ytterligheterna borta och skapar välstånd för den stora majoriteten av medborgarna.
”Regeringen ” består bara av 7 ledamöter och regioner får styra sig själva och konkurrera med varandra vilket skapar ett minimum av administration som kostar pengar. Här vårdar man verkligen varenda franc av skatteintäkterna.
Ingen kan påstå att det är ett sämre land än Sverige eller är någon emot?
Har vi svenskar blivit lallare eller hur kommer det sig att vi inte kräver ”bättre” av våra politiker?
Miljöpartiet har ju bekänt färg och sagt att bränslepriserna är på tok för låga och invandringen ska öka om dom kommer till makten så sent som dom senaste dagarna.G Ganescha skrev:
Stämmer det in med just din retorik för Sverige i framtiden?