Senaste aktiviteten
-
AAvemo svarade i tråden Hur många ampere behöver man i en mindre bostadsrätt?.Är det en 10 A säkring som går till belysning och vägguttag i köket? Jag tycker inte att du skall lägga ugnen på den gruppen. Om du bara...
-
BÄr ledningen bara för ert hus eller fortsätter den vidare till fler? Det enda sättet att få reda på är nog att kontakta den som äger...
-
MMartin Lundmark svarade i tråden Jordtag till reservkraftsomkopplare.Hej Avemo Jag har tidigare med ocilloskop studerat hur tidpukten för tändning varit ostabil i olika situationer. Det är normalt en enkel...
-
Mikael_L svarade i tråden Batteri utan solceller, hur ska man tänka?.Vilka vi? Du och djac, bara du, alla? -
RRenoveringstjejen svarade i tråden Eftersatt gräsmatta - hur få den i skick med enklast medel?.Vilken tur att du bor på en plats där du har tillgång till obegränsat med vatten. Säljer du gräsmatta på rulle eftersom du verkar odla...
-
JJag är säker på att det är vattenledningen, elröret ligger bredvid. Bra, då har jag något att hänvisa till. Vi har inte avtalat något...
-
Mikael_L svarade i tråden Sveriges elproduktion är bättre än någonsin.Ja här kom det mycket på en och samma gång. Men kan du sammanfatta dina ranter lite. Tycker du/tror du att vi behöver ny/mer/extra... -
Vvillalivet-värmland gillade Claes Sörmlands inlägg i tråden Har du bestämt hur du ska rösta i valet?.Nej, jag har inte bestämt vem jag ska rösta på i de olika valen. Det är ju enklare att veta vilka man inte vill ska få mer inflytande...
-
Vvillalivet-värmland skrattade åt Prodigyss inlägg i tråden Har du bestämt hur du ska rösta i valet?."He, he tänker jag. Ni skulle bara veta 😉." Då är det alltså extremcentrism? 😉
-
AAvemo svarade i tråden För tidigt att köpa elbil? Räckvidd.Jag vill minnas att den lilla tanken krävdes för att få räknas som elbil. Med en större tank hade den inte varit berättigad till samma...
-
AEkar är extremt långlivade och deras dödskamp kan pågå i mer än hundra år. (Och är under tiden väldigt viktig för många andra arter) De...
-
RRenoveringstjejen svarade i tråden Hur många ampere behöver man i en mindre bostadsrätt?.Jag använder nog fel term. Jag menar den säkring på 10A som sitter i min elcentral.
-
RRenoveringstjejen svarade i tråden Hur många ampere behöver man i en mindre bostadsrätt?.Jo, möjligen, men jag tror inte den detaljen har så stor betydelse för köpeskillingen när jag ska sälja om < år. Jag behöver fixa köket...
-
AAvemo svarade i tråden Jordtag till reservkraftsomkopplare.Vad är det för lampa? Är det drivelektronik till LED:arna? Är det ett snabbt flimmer eller ett långsamt svajande? Är det en vanlig...
-
RRenoveringstjejen svarade i tråden Förslag på mindre träd.Vad tror ni om ett blodplommon? Är väl ett av de mest ”mystiska” träd man kan tänka sig?
-
RRenoveringstjejen svarade i tråden Fråga om innanfönster i bostadsrätt.Ok. Så det var som jag befarade, jag - och mina grannar - behöver åtgärda detta själva. Jag ska prata med grannarna under mig när de...
-
MAtt det ska Tjuvjagas?
-
MHar Ior gjort något? ♥️🫏
-
MHar verkligen Ior gjort Puh?????
-
MIgor, inte Ior!
-
JJohve svarade i tråden Tips och råd vid utbyggnad av hus.Spännande tråd! Hur blev det sen?
-
Don-T svarade i tråden Alla som gillar katter - räck upp en hand!.Det här var faktiskt första gången jag testade cattv. Detta var ett klipp från youtube. Och det var just detta som intresserade dom...