Senaste aktiviteten
-
EOm sverige sålde vår producerade el inom landet för produktionspris (vilket inkluderar drift, underhåll, utbyggnad osv såklart) och sen...
-
EJag börjar bli mer övertygad att dessa ”förutspåenden” är för att testa marknaden. Blir det ramaskri och inbördeskrig? Då gör vi det...
-
MMrs November svarade i tråden Parodier på typiska Byggahus-trådar.Är det ditt och Alfredos bygge som vinglar🤔
-
Llbgu svarade i tråden Hur sjutton betalar man kontant?.Har alla barn bankkonton? När jag var 5 år kunde jag gå till kiosken och köpa ett tuggummi. Idag skulle jag antagligen inte kunna göra...
-
BHej, Nedre skenan? Jag har ingen nedre skena under dörren. Osäker på vad som menas. Det funkar inte med någon metalldel på golvet i en...
-
Ee-Flex gillade D_Anderss inlägg i tråden Nytt energibidrag från 1 september - du kan få upp till 60 000 kronor.Det är svårt med detaljerna för liknande bidrag. Ska reglerna vara rimligt enkla och täcka in många rimliga åtgärder så blir det nästan...
-
Alfredo svarade i tråden GAAAAHHHH!!!.Det enda politiska jag såg där var information om vad som kommer. ”För oss är bostadspolitiken den viktigaste frågan och vi kommer... -
TOch här har den volatila produktionen länge levt på att stödtjänsten redan fanns i vårt elsystem (vattenkraft). När denna inte längre...
-
KKurt-olsson svarade i tråden Sommarhusdrömmen i Södermanland.Mer positiva nyheter! Hålet är ju såklart inte vattenskada utan det var där man jackade in hammarbandet. Den lilla röta som är på sidan...
-
Ee-Flex gillade Elds inlägg i tråden Nytt energibidrag från 1 september - du kan få upp till 60 000 kronor.Det kollektivet kallas röstberättigad befolkning. Förändring kan ske genom att rösta i riksdagsvalet.
-
Nej, men hade varit en ganska enkel grej för tillverkarna att implementera, ett AC uttag vid dragkroken och möjlighet för laddning vid... -
HHenrikHuslöse svarade i tråden Traditionell fasad, svår planlösning....Att huset har några tomma f.d. barnrum är väl inget direkt problem? TS förslag är ett enplanshus, så även äldre kommer kunna röra sig...
-
STänk på att det var en konsert där det spelades vänsterprogg.
-
Ee-Flex gillade 130m2s inlägg i tråden Nytt energibidrag från 1 september - du kan få upp till 60 000 kronor.Bland alla bidrag som finns tycker jag ändå det här har potentialen att vara ett av de vettigare. Att be bidrag för att få bort...
-
SSaelen svarade i tråden GAAAAHHHH!!!.Jo men det här är ju ett fenomen som har dykt upp på senare tid. Inte höll man väl på med sånt på konserter på 70-talet?
-
AOch här har den volatila produktionen länge levt på att stödtjänsten redan fanns i vårt elsystem (vattenkraft). När denna inte längre...
-
Llbgu svarade i tråden GAAAAHHHH!!!.Tänk på att det var en konsert där det spelades vänsterprogg.
-
DOch här har den volatila produktionen länge levt på att stödtjänsten redan fanns i vårt elsystem (vattenkraft). När denna inte längre...
-
Ee-Flex gillade Pligg85s inlägg i tråden Nytt energibidrag från 1 september - du kan få upp till 60 000 kronor.Ni som motsätter detta hoppas jag inte heller nyttjar Grön bidrag, Rut, Rot eller får 30% av räntekostnader i bidrag av staten eller...
-
pacman42 svarade i tråden Batteri utan solceller, hur ska man tänka?.Jag tror inte på dessa i praktiken. Det är billigare och enklare att bygga centrala batterilager. -
han.kan gillade Fidelioxs inlägg i tråden Nytt energibidrag från 1 september - du kan få upp till 60 000 kronor.Varför inte stöd för luftvärmepump. Borde ju vara lösningen som ger best bang for the buck om man har direktverkande el t ex? -
Ee-Flex gillade fribyggs inlägg i tråden Nytt energibidrag från 1 september - du kan få upp till 60 000 kronor.Från början var väl tanken att rotavdraget skulle skapa fler 'vita' byggjobb, nu har väl byggbranchen helt enkelt anpassat( höjt) sin...
-
KOch lite slutresultat. Det är ganska kass vitbalans på flera bilder, så vissa är blå, andra är röda, det får ni stå ut med. Och...
-
KOch här jag inga bilder, men nu måste man självklart kontrollera och mäta. Minimum är att mäta fas-nolla, ska bli ca 230V och fas-jord...
-
KOm du nu frågar just mig (det kanske var en rent allmän fundering också) så är svaren både nej och ja. Firman jag var verksam inom just...
-
GSvampes inlägg i tråden Vatten under fog mellan kakel och klinker markerades som bästa svar.Tätskiktet sitter under plattorna och fogen är inte tät så det är inget konstigt att det är fuktigt under plattorna, jag gissar att det...
-
pacman42 svarade i tråden Sveriges elproduktion är bättre än någonsin.Och här har den volatila produktionen länge levt på att stödtjänsten redan fanns i vårt elsystem (vattenkraft). När denna inte längre... -
DOch lagringen i den bilden är också billigare då man bara behöver lagra på dygnet och inte på längre tid än så. Om 50% lagring kostar 70...