Senaste aktiviteten
-
Mmburman svarade i tråden Hur har vi byggt våra fristående bastuar?.Tjusigt, kul att kunna inspirera. Vår bastu står kvar och används flitigt varje sommar!
-
Hhempularen svarade i tråden Bygglov intill järnväg.Normalt är det 30 meter, tror jag. Som är gräns för hur nära man får bygga.
-
Nu gjorde jag en helt ovetenskaplig undersökning av fem år gamla Kia Picanto på Blocket. Det finns i skrivande stund 27 st till salu... -
Samtidigt uppstår på sikt prispress på billiga gamla bensinare. Tänk en bensinare för 10 000 kr mot en elare för 20 000 kr. På 12... -
AndersMalmgren svarade i tråden Taktält, campervans overlandning.8 grader är sweetspot om man vill dra lite batteri när man bara har 100W panel :) och en 8C öl är mycket mer nice än kylklamps kall öl... -
Priserna på bilar med elektrisk drivlina har sjunkit och kommer fortsätta sjunka relativt bensinbilar. Det tar tid för detta att ge... -
MMarsman80 svarade i tråden Bygga flyttbart hönshus med hönsgård.Snyggt hönshus. Funderade något liknande som dig att bygga en tjock lucka som man manuellt sätter dit och tar bort. Har dockfunderat...
-
Hhempularen svarade i tråden Borra i stål.Jag behövde borra ett tiotal 13mm hål i en balk för en del år sedan. Köpte en billig pelarborr på Rusta. Lade upp balken på bockar och...
-
HHåbbe01 svarade i tråden Fönster med enkelglas.Jag brukar lägga ett glas till på insidan med en tätningslist emellan o sen fixera det hela med en liten kvartslist. Enkel...
-
BSån här med:
-
BVäl tillagad bläckfisk är ju supergott. Men har du bara testat gummiringar från någon sunkig svensk kinasylta förstår jag dig.
-
GGanescha svarade i tråden För tidigt att köpa elbil? Räckvidd.Ah okej, Jag förstår. Hur många procent sämre har batteriet blivit? Har du gjort ett batteritest? Vad köpte du bilen för?
-
FOavsett vad vi tycker om hur gamla bilar konstruerades så anser jag det är en intressant diskussion även om många på Byggahus verkar har...
-
MMelvinmn skapade tråden Hjälp! Klinker på balkong släpper – fukt läcker ner till garaget i forumet Referenser Hantverkare & Entreprenörer.Hej! Jag behöver råd och rekommendationer kring min balkong/terrass som går runt huset. Jag har redan renoverat den en gång, men nu har...
-
nino svarade i tråden Taktält, campervans overlandning.Så har jag också kört, ställer ner på 3° sen upp på 5-6° , men jag gillar ju kall öl 🙂 -
FBMW i3 "enkel bil"? Kaross helt i kolfiber bl a. Mer premium blir det inte. Hur många bilar har det ens idag? Edit: i3 förvärmde...
-
GJag skriver särskilt om just den bilen eftersom den har en av de minsta batterierna, 28,9kWh användbart som nytt, 32,6kWh totalt. För...
-
RSannolikt har både elbranschen, försäkringsbolag och andra intressenter drivit frågan. Det hade snarare varit märkligt om de inte gjorde...
-
Jjohn.h svarade i tråden Köpa första robotklipparen. Funderar på Mammotion Luba..Gjort samma sak men inte klippt än pga. regn.
-
TorpAnders svarade i tråden Borra i stål.Hur tjockt gods? En stegborr av bra kvalitet och att kunna borra från båda hållen fungerar om man har lite känsla för det hela.