F fusion skrev:
Det som jag hatat mest är leverstuvning, skämdes i skolan när jag tvingades slänga samtidigt som vår skolvaktmästare glodde elakt på mig .
Sjukt hur dåliga man va förr på att både tillaga mat och även skriva meny oaptitligt.
Idag är gräddstuvad levergryta med champinjoner och bacon bland det bästa jag vet men i skolan gick det inte att äta.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Maria T
Snigla Snigla skrev:
Vad är leverstuvning då eg?
Jag menar jag har ätit lever i form med sås o lingon typ (kan ha varit även bacon i vissa grytor).. med potatis till - men just stuvning vet jag inte riktigt vad det är..?
Det var något som tillagats i skolbespisningen och helt väsensskilt från den lättstekta kalvlever med bacon som mina föräldrar ibland åt och vilken jag såklart nödgats testa, men jag kunde inte svälja det heller.
Leverstuvning = en brungrå sörja med centimeterstora tärningar av grislever tillsammans med lite champinjoner, alla med samma gummiaktiga konsistens. Till detta serverades överkokt ris. Den som kom på den där maträtten och fann den lämpad för barn borde få en spark på valfri kroppsdel.

Okej, jag tycker faktiskt kycklinglever är gott, och även leverpastej.

• Gilla
Pappa1986 och 2 till
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Det var något som tillagats i skolbespisningen och helt väsensskilt från den lättstekta kalvlever med bacon som mina föräldrar ibland åt och vilken jag såklart nödgats testa, men jag kunde inte svälja det heller.
Leverstuvning = en brungrå sörja med centimeterstora tärningar av grislever tillsammans med lite champinjoner, alla med samma gummiaktiga konsistens. Till detta serverades överkokt ris. Den som kom på den där maträtten och fann den lämpad för barn borde få en spark på valfri kroppsdel.

Okej, jag tycker faktiskt kycklinglever är gott, och även leverpastej.
Allt för att kommunen skulle spara pengar...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.