1 450 226 läst ·
18 393 svar
1450k läst
18,4k svar
Vad blir det för mat?
Men den smakade OK?F fusion skrev:
Mer än så kanske man inte kan förvänta sig av en industriburgare?
Potatismjöl lär knappast förhöja smaken, nä.F fusion skrev:
Högrev är dock inte högkvalitivt nötkött. Det gör sig bäst som mald färs eller som långkok (t.ex. grytbitar som man kokar chili på).
Det var ruggigt väder här igår.. regn.. åska.. blåst (18 m/s i byarna).. och ingen ville sitta ute (!).. så det blev TACO afton efter önskemål hehe
Köttfärs, salsa, riven ost, inlagd chili, ostsås, picklad rödlök, fermenterad hetsås, fruktig hetsås, sallad (tomat, rödlök, sallad, ruccola, gurka), majs, vitlökssås, nachos, mjuka tortillas, nån "skum" chiliblandning inläggning (faktiskt en köpeburk som maken hittat o tyckte lät kul), hemgjord guacamole..
Gästerna (och vi).. var mätta o belåtna
Köttfärs, salsa, riven ost, inlagd chili, ostsås, picklad rödlök, fermenterad hetsås, fruktig hetsås, sallad (tomat, rödlök, sallad, ruccola, gurka), majs, vitlökssås, nachos, mjuka tortillas, nån "skum" chiliblandning inläggning (faktiskt en köpeburk som maken hittat o tyckte lät kul), hemgjord guacamole..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gästerna (och vi).. var mätta o belåtna
K
Kakelugnen566
Husägare
· Smålands ostkust
· 1 551 inlägg
Kakelugnen566
Husägare
- Smålands ostkust
- 1 551 inlägg
Angående levergryta; fick det som barn ibland, åt inte levern men minns att såsen var jättegod 👌
Annars är det mest husmanskost som gäller. Gillar inte ärtsoppa, bruna bönor, fisk, paprika bl.a
Ibland tänker jag att jag skulle ju kunna äta sådant som jag inte gillar elr som är nyttigt eftersom lukt och smak oftast inte är med mig. Men det sitter djupt rotat 🤷♂️
Annars är det mest husmanskost som gäller. Gillar inte ärtsoppa, bruna bönor, fisk, paprika bl.a
Ibland tänker jag att jag skulle ju kunna äta sådant som jag inte gillar elr som är nyttigt eftersom lukt och smak oftast inte är med mig. Men det sitter djupt rotat 🤷♂️
K
Kakelugnen566
Husägare
· Smålands ostkust
· 1 551 inlägg
Kakelugnen566
Husägare
- Smålands ostkust
- 1 551 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 21 152 inlägg
Kor är inte direkt dumma de heller. Plus de är väldigt tillgivna.Snigla skrev:
Men folk har inget problem äta dem. Tycker det blir lite dubbelmoral.
Fågellever kan jag förstå mer, dock är det för gott för att skippas men jag äter det mer sällan pga att jag vet hur djuren utsätts.
Renoverare
· Stockholm
· 21 152 inlägg