Senaste aktiviteten
-
FFarmarskruv38234 gillade Pettmans inlägg i tråden Renovering av skrivbord i nyrenässans stil fortsättning.Jag har sett en estnisk möbelrenoverare (@atrestoration på YouTube, med tanke på resultat och vad folk anlitar honom för misstänker jag...
-
YDet är möjligt att man kan ta den under eller över ledningen. Mina kunskaper om modernt husbygge är närmast obefintliga. :( Att komma...
-
PPettman svarade i tråden Renovering av skrivbord i nyrenässans stil fortsättning.Jag har sett en estnisk möbelrenoverare (@atrestoration på YouTube, med tanke på resultat och vad folk anlitar honom för misstänker jag...
-
SStaffan-N gillade Nötegårdsgubbens inlägg i tråden Domstol stoppar lägenhetshus i villaområdet på Blåsut.Det tror inte jag heller att de tänkte. De tänkte sig nog en villa per fastighet, så varken flerbostadshus eller flera huvudbyggnader...
-
HHenrikHuslöse svarade i tråden Traditionell fasad, svår planlösning....Notera att huset du har som inspiration har en övervåning...
-
SStaffan-N svarade i tråden Domstol stoppar lägenhetshus i villaområdet på Blåsut.Kan dock tycka att det är lite komiskt hur exploatören tvingas krångla till det för att behålla grannens servitutsväg (den som sneddar...
-
Nötegårdsgubben svarade i tråden Domstol stoppar lägenhetshus i villaområdet på Blåsut.Det tror inte jag heller att de tänkte. De tänkte sig nog en villa per fastighet, så varken flerbostadshus eller flera huvudbyggnader... -
Ssurfarn svarade i tråden Domstol stoppar lägenhetshus i villaområdet på Blåsut.Exakt. Behovet av förutsägbarhet är viktigt. Det har man fattat när man skriver nya planer. Iaf där jag bor har man börjat skriva in...
-
YSka man tro denna länsstyrelse så verkar de vara lite kinkiga och inte gilla torvmossevatten, alltså lågt pH, slam och låg syrehalt...
-
Ffusion svarade i tråden Vad blir det för mat?.Delsbo parisare i bröd med sallad , dressing och ketchup 😛 var så gott att det blir nog en till strax, tur de säljer stora skivor i 4...
-
DJag är som person att om ett företag tjänar massor utav pengar så delar mitt företag ut pengar till de anställda istället för att...
-
DDet är roligt att det är "kolonierna" i norr (Trots att Norrbotten varit svenskt betydligt längre än skåne och bihang) som är en del i...
-
DI form av att stamnätet blir stabilare så man har bättre kapacitet att skjutsa ut mer ström i Europa så priset i Sverige blir ännu...
-
DKontentan är att staten har fått in mer pengar på elhandel än vad man kan göra av med kollat över en period på 15år så vad är då syftet...
-
Iiljic svarade i tråden Bygga isolerad ateljé inuti oisolerad lada.Ha ha. För en som bott i stan hela livet och nu köpt gård är 100 kvadratmeter lada stort.
-
SSaraLovisa svarade i tråden Traditionell fasad, svår planlösning....Det är nybyggnation, röda huset är min inspo 😄 men jag håller hårt fast vid detta med symmetrisk fasad, dörr på mitten osv. Ska bygga i...
-
DDilato svarade i tråden Varningen: Vinterns el kan bli den dyraste på flera år.Här i se4 som ligger närmast solpanelerna med den snorbilliga elen är priset som högst så vad du får det därifrån begriper inte jag.
-
PPHPersson svarade i tråden För tidigt att köpa elbil? Räckvidd.550e är inget höghus och jag tvivlar starkt att du hänger av den någonstans. Kanske 0-3m.
-
SStaffan-N svarade i tråden Domstol stoppar lägenhetshus i villaområdet på Blåsut.Planen är en offentlig handling och områdets förutsättningar har länge varit kända. Att man är dålig på tolka denna när man köper sin...
-
tveksamt svarade i tråden GAAAAHHHH!!!.Det är olika tydligen. Far och mor plockade många liter För ett tag sedan. Och blåbär har vi sett i massor uppåt längs kusten. -
CKontentan är att staten har fått in mer pengar på elhandel än vad man kan göra av med kollat över en period på 15år så vad är då syftet...
-
CConqvist gillade Bitterhetsakademins inlägg i tråden Varningen: Vinterns el kan bli den dyraste på flera år.Vattenfall drar in gigantiska vinster som blir utdelning till ägaren staten, det finns oändliga hål att stoppa pengar i. Vad gäller...
-
CConqvist gillade Tidsvampyrens inlägg i tråden Varningen: Vinterns el kan bli den dyraste på flera år.Ett stort problem är politiken, men även SvK. Likt alla myndigheter är det inte de skarpaste knivarna i lådan som jobbar där, merparten...