Senaste aktiviteten
-
Iiljic svarade i tråden Bygga isolerad ateljé inuti oisolerad lada.Just nu läser jag allt jag kommer över för att få inspiration och idéer. Vi ska försöka göra bygget så billigt som möjligt, använda...
-
Ssurfarn svarade i tråden Domstol stoppar lägenhetshus i villaområdet på Blåsut.I kartan från detaljplanen kan man se en streckad linje över tomten och två inritade huskroppar. Har dock ingen aning om varför det är...
-
Boränteroboten svarade i tråden Jämför din bolåneränta."2,70%, Swedbank, 3 500 000, 3 månader (rörlig) ..." En anonym person har fyllt i sin ränta. Jämför din ränta på... -
Boränteroboten svarade i tråden Jämför din bolåneränta."2,80%, Swedbank, 3 519 000, 3 månader (rörlig) ..." En anonym person har fyllt i sin ränta. Jämför din ränta på... -
DDilato gillade Bitterhetsakademins inlägg i tråden Varningen: Vinterns el kan bli den dyraste på flera år.Vattenfall drar in gigantiska vinster som blir utdelning till ägaren staten, det finns oändliga hål att stoppa pengar i. Vad gäller...
-
FHej får banne mig inte direkt glasluckan som jag tagit bort.
-
CJag lyssnade på Helldén i radion i morse, han imponerade verkligen inte. Hans resonemang om kärnkraftens nota till kunderna var väldigt...
-
DDilato gillade Tidsvampyrens inlägg i tråden Varningen: Vinterns el kan bli den dyraste på flera år.Ett stort problem är politiken, men även SvK. Likt alla myndigheter är det inte de skarpaste knivarna i lådan som jobbar där, merparten...
-
CConqvist gillade Fotografens inlägg i tråden Varningen: Vinterns el kan bli den dyraste på flera år.Aktuellt klipp från SvD: Citat: "Helldén uppger också att han tycker att det är för billigt att tanka i dagsläget." "Vi vill inte se...
-
DJag funderar på om inte el ska vara "too cheap to meter"? Sätt en flatrate, med nätavgifterna som nämndes är väl det nästan gjort...
-
DGaslagren är förvisso låga, men de senaste åren har behovet av gas i europa minskat med 18%, så det är lite missvisande att bara kika på...
-
DDilato gillade Bitterhetsakademins inlägg i tråden Varningen: Vinterns el kan bli den dyraste på flera år.Det vi ska oroa oss för är de extremt låga gaslagren i Tyskland, från att de bottnade på 20 procent för fem månader sedan och fram till...
-
DDet vi borde titta mer på är elnätsavgifterna och skatterna. De utgör trots allt största delen av kostnaderna och den ena är en...
-
Rabbithole svarade i tråden För tidigt att köpa elbil? Räckvidd.Det är väl ändå i häraden av vad en Kia EV9 drar? -
DÄr det inte lite hög elförbrukning på villan i SE4 om 15 öres högre elpris kostar 1000kr extra i oktober?
-
UUrsidae svarade i tråden För tidigt att köpa elbil? Räckvidd.Säkert imponerande bil på allehande sätt, är inte det minsta intresserad av att köra bil från andra våningen dock. 😉. Inte jättemycket...
-
DDet går att sänka elpriset, den nuvarande regeringen gjorde detta genom att sänka energiskatten. Energiskatte bör fortsätta att sänkas...
-
Ddocydry svarade i tråden Kärnvirke till fönster.Aha limmat virke från Beijer, håller det alltså? Jag kanske är för petig som vill ha kärnvirke?
-
13th Marine svarade i tråden GAAAAHHHH!!!.Jag köpte T-shirts från USA en gång, de var väldigt breda. -
DNästan alla switchade komponenter har svängningar som ger upphov till någon typ av ljud. Nu är jag själv ganska känslig för dessa...
-
DDilato gillade Nötegårdsgubbens inlägg i tråden Domstol stoppar lägenhetshus i villaområdet på Blåsut.Nu har jag läst domen (mark- och miljödomstolens vid Vänersborgs tingsrätt dom P 4644-25 av den 27 juli 2026). Målet handlar om en...
-
PDen fläckiga tofsliljan är på väg att slå ut, ärligt talat luktar den inte parfym då den pollineras av flugor men ändå en fascinerande...
-
Rabbithole svarade i tråden Bygga isolerad ateljé inuti oisolerad lada.Är det lösa plattor? Jag hade nog rivit loss så mycket som möjligt och jämnat av, sen lägger du cellplast och gör ett golv på. Gjuta en... -
Nötegårdsgubben svarade i tråden Domstol stoppar lägenhetshus i villaområdet på Blåsut.Fastigheten är på drygt 5.300 kvm, det är inte en villatomt. Och planen medger en byggrätt på 20 %, vilket motsvarar 1.067 kvm i det... -
Besiktningstjejen svarade i tråden Avslutad: Vinn en Roborock Qrevo Edge.1. C 2. Vore så underbart att få en automatisk dammsugning. Just nu blir det lite då och då när det hinns med. Sen vore det så cool att... -
Appendix skrattade åt AlfaHanness inlägg i tråden Huset är 67 år gammalt. Är det dags att byta ingående VA-ledningar?.Man kan väl nästan sätta pengar på att om rören pajar så är det i samband med fullt utvecklad magsjuka i familjen 😆 -
Johannes W. E. Eriksson svarade i tråden Ljud när taklampan tänds.Nästan alla switchade komponenter har svängningar som ger upphov till någon typ av ljud. Nu är jag själv ganska känslig för dessa...