Senaste aktiviteten
-
Ttrcjesa svarade i tråden Borra i berg -tips och tricks.Skriver det igen där skulle jag definitivt kört med tillmaknin, dvs samma metod som användes innan krut/dynamit i Falu Koppargruva. Ett...
-
JDet är väl takgips ni behöver. Jag antar att ni vill att taket ovanför fläkten ska se likadant ut som i resten av rummet? Sen behöver ni...
-
DNej. PCB var en utmärkt produkt, sålänge den inte kom på villovägar. Asbest är ett mycket användbart och hållbart material som inte...
-
MVi har en husqvarna ts 112 från -24 vid sommarstugan. Jag har kört en service på den i år och kom tänka på hydrostaten. Jag undrar om...
-
DDå säger jag emot. Det är helt fel att tänka att man skall byta något bara för att det är "öppet" Enkelt. Det avgörande för om något...
-
JVad får man för 2105:- + frakt idag? För oss som har Stihl trädgårdsmaskiner med AK-batterier är det här nog dagens klipp. Finns även på...
-
DAsbest form av Eternit är bra, att byta ett evigt mtrl bara för bytandets skull tänker jag att man ska undvika. Om man däremot måste...
-
arneri68 svarade i tråden Vad blommar nu i trädgården? (Fototråd).Pioner i trädgården. -
VVector svarade i tråden Hur gör man om bergvärmehålet läcker vatten ?.Vi har fått gjort det på ett antal borrhål där trycket har varit för stort så det runnit vatten ur borrhålet. Tätat toppen å svetsat in...
-
AAnders_Nilsson svarade i tråden Borra i berg -tips och tricks.Viss framgång: Dock som ni mineraloger kan se på fragmentet är denna sten tillverkad av materialet från helvetet. Segt, hårt och...
-
Dhåller med om att farhågorna är ganska rejält överdrivna, jobbar man i ladugård, stall, svin och hönsfarm så blir man dagligen...
-
DJo, men det justerar man med bulten. Tar man bort den så kan konsekvenserna bli förödande
-
BDet är ingen bult, det är en skruv 😉
-
DInte en aning, men vad du än gör så rör den inte. Är det i en körbana så är den som håller ihop höger och vänster körfält. Är den i...
-
PEn bult används aldrig i ett skruvförband. Dock kan det finnas gängor för att kunna sätta en mutter som håller bulten på plats. Här är...
-
PSer en skruv. Ingen bult.
-
PDet är ingen bult, det är en skruv 😉
-
Ppoba53 svarade i tråden Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!.Kanske off topic rejält men jag hittade ingen annan tråd för detta tips. Tipset innehåller dock ordet "pris" som råkar vara gratis. För...
-
J70x70 funkar utmärkt! 45x45 har vi mellan stolparna.
-
EEmanuel01 svarade i tråden Hur gör man om bergvärmehålet läcker vatten ?.Såg någon på YouTube som hade samma problem fast värre. Sluta med att han satte en koppling i sidan av foderröret och täta toppen så han...
-
Rabbithole svarade i tråden För tidigt att köpa elbil? Räckvidd.Men 38% 2024 är en stor del, plug in hybrid är ändå märkligt, förstår att många kör bensin hybrider som Corolla och Rav4 runt om i Europa. -
FÄven en klippare med slinga skulle klara det. Antigen med två öar och att du lyfter klipparen till den lilla ytan, låter den klippa och...
-
NJag hoppas f*n tar skälvängare och folk som uppmuntrar till att flytta gränsrör, gränssten eller motsvarande.
-
pacman42 svarade i tråden Sveriges elproduktion är bättre än någonsin.Nej, jag är inte beredd att avsluta denna diskussion då du är helt ute i det blå med dina resonemang. Det är så enormt mycket mer... -
FTerasseringar och höjdskillnad tycker jag är snyggt i en trädgård, men en brant slänt ner mot grannen blir nog förlorad yta som inte...
-
FVi bor på en tomt som är upphöjd ca 50-70cm i ett villakvarter med en gångväg utanför tomten. En stor fördel är att man får mindre...
-
BBitterhetsakademin svarade i tråden Bygghissolyckan i Sundbyberg.Tidigare i juni kom domen i Solna tingsrätt där samtliga åtalade friades men åklagaren har meddelat att hon kommer att överklaga domen...