Senaste aktiviteten
-
FOm det är vanlig oljeboard, dvs inget modernt skit med plastbeläggning el likn, så är det bra grejer. Enda problemet är om det är dåligt...
-
KDe kanske ska sätta häck eller staket och vill vara säkra på att de håller sig på sin sida tomtgränsen - därav snöret?
-
Ffribygg svarade i tråden Energidelning, ny lag!.Det är ju viktigare med gott om tillgänglig kraft årets alla timmar( kvartar) till ett rimligt pris, vad hjälper det att elen är billig...
-
Nötegårdsgubben svarade i tråden För tidigt att köpa elbil? Räckvidd.Jag menar att det inte är givet att kostnaden för tidsförluster pga. laddning är större än kostnaden för service av en avgasbil. Men... -
Alfredo svarade i tråden Swedbank trogen kund 👎.Man kan vara bägge delarna. 😉 Jag har för övrigt affärer med betydligt fler än tre banker om man nu ser aktörer som Northmill, Nordnet... -
snillethans1 skrattade åt Farstatjej90s inlägg i tråden Granne håller på med nåt på vår gemensamma tomtgräns..Flytta den typ tio cm så det inte märks och hoppas att det var viktigt att den stod rätt. -
Oldboy svarade i tråden Byta masonittak.Om det är vanlig oljeboard, dvs inget modernt skit med plastbeläggning el likn, så är det bra grejer. Enda problemet är om det är dåligt... -
HHagma svarade i tråden Nibe varmvattenberedare som inte fungerar.Verkar inte producera varmvatten el så behöver den producera nytt? Vi har försökt återställa överhettnings skyddet
-
Hhkana svarade i tråden Tråden om kortplank.Hej, och tack för snabbt svar! Nyfiken på om det blev längs eller tvärs glespanelen/läkten :) Jag håller på och isolerar mitt kallgarage...
-
rqu svarade i tråden Förvaringssystem, Elfa, Ikea Boaxel, Jula Hard Head, Biltema?.Det handlar om hur lagen skiljer på byggnadens grundläggande funktion (förvaring, sanitet, matlagning) och personlig hemtrevnad/styling... -
BTack för era svar! Då har jag lärt mig något nytt, visste inte att det gick att få upp värden från nanogrid sådär. Men min verkar funka...
-
JJKarr svarade i tråden CTEK Njord.Tack för era svar! Då har jag lärt mig något nytt, visste inte att det gick att få upp värden från nanogrid sådär. Men min verkar funka...
-
PPligg85 svarade i tråden Energidelning, ny lag!.Regeringen vill bygga. Ingen vill ha dem hos sig men alla vill ha billig el. Som vanligt.
-
SSaelen svarade i tråden Granne håller på med nåt på vår gemensamma tomtgräns..Nja, jag tänkte inte på ditt påhopp på fsn, mer att folk i allmänhet har blivit mer korkade och woke. Ert gnabbande kan ni ta någon...
-
HHagma svarade i tråden Nibe varmvattenberedare som inte fungerar.Tack för svar - det kan var så att de använt slut. Avvaktar och ser om det fyller på
-
PPHPersson svarade i tråden För tidigt att köpa elbil? Räckvidd.Men oavsett så är det väl självklart att man på årsbasis förlorar mer tid på laddning än serviceskillnaden mellan el/diesel? Skulle säga...
-
UVi har nu fått igenom bygglovet på vårt Skidstahus "Sjuan" - hurra! Innan avropet i November ska vi fixa avlopp och grund och...
-
plåtrickard gillade Kvackatores inlägg i tråden Bygga staket mot granne som inte håller med om gränsen?.TS @Svensson8 hur har det gått? Är staketet på plats? -
RRobbban77 svarade i tråden Nygjuten altan. Ej nöjd.Japp, dubbel på ena sidan som är tjockare och enkel på andra
-
RRobbban77 svarade i tråden Nygjuten altan. Ej nöjd.Svackorna är mellan 10 - 20mm på sina ställen. Man känner av på vissa ställen när man är uppe på en svacka och ”går ner” från svackan...
-
Xxxargs svarade i tråden Nibe varmvattenberedare som inte fungerar.Hur stor beredare är det - är det 100 liter beredaren och typ ställd 65 grader C så räcker det till 2 halvsnabba (5 minuters) duschar...
-
FJag hittade lite spillbitar från våra fönsterfoder. Också skapligt fint. Men virket kostade som om de vore guld.
-
Ffribygg svarade i tråden Nygjuten altan. Ej nöjd.Att hänga ut firman här är ju ett annat tänkbart påtryckningsmedel..
-
Kkarlmb svarade i tråden Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd.Jag anser det står i lagen som domstolen förhoppningsvis följer.
-
Kkarlmb svarade i tråden Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd.Ok.
-
Ffribygg svarade i tråden Granne håller på med nåt på vår gemensamma tomtgräns..Jag kontrar med växthus som (när det inte är säsong för växter) kan tjänstgöra som förråd/carport.
-
Kkarlmb svarade i tråden Sveriges elproduktion är bättre än någonsin.Vi fyller ju inte kablarna pga massa avstängd kk och tomma vattenmagasin. Jag hoppas vindkraften tjänar pengar iaf.