J JKarr skrev:
Jag har aldrig sett några värden från Nanogrid air i appen på min IPhone.
Jag ser bara om den har kontakt med Njord eller ej.

Visa gärna hur det ska se ut om du får det att fungera.
Bilfogar hur det ser ut för mig i appen efter att ha bytt från laddare till nanogrid uppe i vänstra hörnet. Var det detta du funderade på eller missuppfattade jag dig??

• IMG_9791.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
B bjoesk skrev:
Bilfogar hur det ser ut för mig i appen efter att ha bytt från laddare till nanogrid uppe i vänstra hörnet. Var det detta du funderade på eller missuppfattade jag dig??
Tack för era svar! Då har jag lärt mig något nytt, visste inte att det gick att få upp värden från nanogrid sådär. Men min verkar funka för den visar värden iaf.

• Gilla
bjoesk
  • Laddar…
Jag upplever lite problem med min, jag tror det beror på att jag har svag signal från wifi ut till antingen Njord eller nanogrid eller både och. Men ganska ofta går den den på 6A trots att jag har valt högre, jag tänker att det beror på svag wifi-signal.

Får kolla vidare på det, vet inte om ni andra upplever samma. Inget jätteproblem, oftast sätter jag i kabeln på kvällen efter jobbet och behöver inte använda bilen förrän morgonen efter.

Nicke Nyfiken
J JKarr skrev:
Jag upplever lite problem med min, jag tror det beror på att jag har svag signal från wifi ut till antingen Njord eller nanogrid eller både och. Men ganska ofta går den den på 6A trots att jag har valt högre, jag tänker att det beror på svag wifi-signal.

Får kolla vidare på det, vet inte om ni andra upplever samma. Inget jätteproblem, oftast sätter jag i kabeln på kvällen efter jobbet och behöver inte använda bilen förrän morgonen efter.
Ja det beror säkert på för svag wifi-signal.

Jag hade precis samma problem som du beskriver med att laddaren ibland bara gav 6A vilket är "fallback-värdet" om laddaren tappar signalen från Nanogriden.
Sedan jag satte en wifi-förstärkare i förrådet där Nanogriden sitter så har laddningen funka som den ska.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.