13 377 läst ·
231 svar
13k läst
231 svar
Köpa första robotklipparen. Funderar på Mammotion Luba.
Nej svårt att veta... robotgräsklippare har ju fungerat fint utan LiDAR men nu har jag ny tomt och ett par större tallar så tänkte att LiDAR kanske var vettigt då men kanske inte står och hänger på det dåpacman42 skrev:
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 177 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 177 inlägg
Om en tung Luba eller en lätt Yuka är bättre i branta backar , inget bra svar på detta .I Iconoclast skrev:
Finns Yuka ägare som eftermonterar taggiga skivor på drivhjulen .
Har ingen aning om hur detta blir i laddstationen dock .
Hittade min Luba 2 mini mitt på gräsmattan. Där stod den helt utan batteri. Varför den tömt batteriet mitt ute på gräsmattan är lite av en gåta, men jag har en misstanke. När jag slog igång den så började den röra sig som om den var på fel sida av ett virtuellt staket som jag satt upp för att hindra den från att klippa en yta. Det verkade som att den var på fel sida staketet...
...så min misstanke är att en tillfällig GPS-störning gjort att den hamnade på fel sida och sedan inte kunde ta sig ut. Så nu har jag ändrat till nogo-zon istället...
Som sagt, man hittar nya problem varje dag.
Staketen fungerar bra när de är utanför uppmappat område, då förstärker de områdesgränsen, men man bör tydligen inte ha dem för avstängningar inne i området. Jag valde att stänga av med staket då det är enklare att göra än att sätta upp en nogo-zon.
...så min misstanke är att en tillfällig GPS-störning gjort att den hamnade på fel sida och sedan inte kunde ta sig ut. Så nu har jag ändrat till nogo-zon istället...
Som sagt, man hittar nya problem varje dag.
Staketen fungerar bra när de är utanför uppmappat område, då förstärker de områdesgränsen, men man bör tydligen inte ha dem för avstängningar inne i området. Jag valde att stänga av med staket då det är enklare att göra än att sätta upp en nogo-zon.
Klicka här för att svara