Senaste aktiviteten
-
RRoger Fundin gillade Hybros inlägg i tråden Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan.OT Jo då. En känd seglare, med mer än 60 år på sjön, kapten på oljetankers mm, med en Confortina som han själv seglat mer än totalt tre...
-
Alfredo svarade i tråden Parodier på typiska Byggahus-trådar.Är selfies tillåtna? -
RRoger Fundin gillade rolis inlägg i tråden Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan.Kan blåsa mycket där också....
-
RRoger Fundin gillade lars_stefan_axelssons inlägg i tråden Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan.Du, jag hade gärna hållit det till ett inlägg. Men det skulle ju käftas emot! Och för det andra. Sjösäkerhet, när det berörs, är alltid...
-
RRoger Fundin gillade lars_stefan_axelssons inlägg i tråden Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan.Det här har ju gått alldeles för långt, och är egentligen ganska enkelt... Vad är det med byggahus i den här tråden? Men nej. Det...
-
RRoger Fundin gillade lars_stefan_axelssons inlägg i tråden Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan.Jaja, du behöver inte bli tyken när du blir upplyst (i all välmening) om säkerhetdetaljer du uppenbarligen inte visste något om.
-
RRoger Fundin gillade lars_stefan_axelssons inlägg i tråden Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan.Ja, som sagt. Det är konstruktören av båten och klassningssällskapet som bestämt planritningen. Så, jag tänker inte argumentera saken...
-
RRoger Fundin gillade rolis inlägg i tråden Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan.Jag har varit med om att få in en våg som fyller sittbrunnen. Detta skedde ute på Skagerrack i en 62-fots segelbåt. Det blåste rejält...
-
RRoger Fundin gillade lars_stefan_axelssons inlägg i tråden Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan.Öh "onödan", nej... ;) Menar du lucka i två, som är delad horisontellt på mitten och skjuts ner i spår? Det är en säkerhetsdetalj där...
-
RRoger Fundin gillade lars_stefan_axelssons inlägg i tråden Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan.Det spelar mindre roll, eftersom de bara har två lägen. Öppna och stängda. Den delade luckan är som sagt så att du skall kunna ta dig in...
-
CCentury_01 gillade anna_kristinas inlägg i tråden Hjälp! Varför vill inte pumpen pumpa upp vatten ur brunnen?.Tack för tips! Sugledningen- om det är den till vänster med röda vredet satt hirisontellt?- så är den fylld upp till bredden flera...
-
VVickyC gillade Mats-Ss inlägg i tråden Dagspris på över 2 kronor per kWh i morgon! - Är ni förberedda?.Totalt irrelevant, nedmonteringen av vårat stabila elsystem sköttes av andra kortsynta maktkåta politiker, du vet mycket väl vilka dom...
-
Llast_grimm svarade i tråden Badrum på vinden: Behöver hjälp!.Det är dilemmaet vi har. Vi hade två ventilationsexperter på besök, en sa att vi skulle ansluta till ett effektsystem och den andra sa...
-
VInte alls, faktiskt, Dvs genom att inte ändra något alls i mitt vanliga beteende. Elpriset varierar vissa dagar är det lågt andra högt...
-
LJag skulle ha valt alternativ 1, just för att man inte vet hur ventilationen kommer att fungera när man blandar 2 system, det kan gå bra...
-
RRoger Fundin gillade Hybros inlägg i tråden Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan.Och så behövdes vikbara ruffdörrar i stället för lösa luckor som skulle travas på varandra eller stuvas undan. Ett djädras meck varje...
-
V"energigemenskaper" Herregud.
-
RRoger Fundin gillade VLJs inlägg i tråden Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan.Vårens projekt har varit ett serveringsskåp/skräpskåp. Skissade på otaliga alternativ under flera år innan jag tillslut bara beslutade...
-
Fairlane gillade pmds inlägg i tråden Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd.I vilket inlägg avslöjades det? Var det en god man som skänkte bort fastigheten? Du menar väl inte att staten ska stifta tvingande lag... -
Fairlane gillade pmds inlägg i tråden Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd.Vilket man än väljer så chansar man. Såvida man inte är duktig på försäljningsstatistik baserad på ett litet underlag. -
RRoger Fundin gillade Claes Sörmlands inlägg i tråden Hur få igenom tillbyggnad i kulturmiljöområde utanför planlagt område.En annan vinkel på det är ju att TS har möjlighet och kan rätta tidigare svartbyggande enligt bygglagstiftningen. Jag har inte helt...
-
Fairlane svarade i tråden Folkbokföring kopplat till uppskovsregler.Det är riktigt att det i många fall är just för att främja bostadsförsörjningen, vilket åtminstone inte jag likställer med ideel verksamhet. -
RRoger Fundin gillade Claes Sörmlands inlägg i tråden Hur få igenom tillbyggnad i kulturmiljöområde utanför planlagt område.Jag vill inte ge råd, jag är ju bara en anonym persona på internet och jag måste erkänna att jag ännu inte har förstått exakt ditt...
-
RRoger Fundin gillade hempularens inlägg i tråden Hur få igenom tillbyggnad i kulturmiljöområde utanför planlagt område.Det handlar nog snarare om att dte inte finns någon paragraf som säger att en åtgärd skulle vara förbjuden. När du behöver söka...
-
PNär den funkade "okej" (alltså före mjukvaruuppdateringen) så fick jag ganska ofta bära klipparen till laddning. Det tog kanske 5-10...
-
EUtanpåliggande el? Lätt att göra om när användningen förändras.
-
RKnappast om det är en gjutjärnsbrunn.😎
-
RRenspluggen är bara ett av dina problem där.
-
RRoger Fundin gillade yrkesverksams inlägg i tråden Varför blåser luft upp ur golvbrunnen - hemsk lukt.Saknas rensplugg i vattenlåset, det finns koniska gummipluggar i olika dimensioner att trycka det. Då försvinner lukten