Senaste aktiviteten
-
RDu måste täppa till det cirkulära hålet till höger på bilden i mitten. Någon har tagit bort pluggen som satt där.
-
RRoger Fundin gillade fredrik.johanssons inlägg i tråden Varför blåser luft upp ur golvbrunnen - hemsk lukt.Det är ju ett gammalt gjutjärnsavlopp. Det ska sitta en plugg i det runda hålet. Har du inte kvar skruven har jag för mig det finns...
-
MMagnetic gillade Bästerortarns inlägg i tråden Granne håller på med nåt på vår gemensamma tomtgräns..Skaffa lite ryggrad och fråga? Så läskigt kan det inte vara att ställa en fråga. EDIT: insåg att det var lite väl kategoriskt och kort...
-
RHade en kollega som hade lovat sin dotter att lägga golv i hennes kök. Jobbet körde ihop sig så vi jobbade 16h/ dag ett tag. Han blev...
-
ROfferta är ökända här på forumet. Det verkar vara packat med oseriösa företag. Brukar heta här att "bra hantverkare behöver inte leta...
-
RJa, jag tror att jag har lärt mig det den hårda vägen nu. Det är sjukt smidigt, men det är som du säger - de bästa behöver inte jaga...
-
RGenerellt sett bör man undvika offertsidor, det är sällan de bästa hantverkarna som raggar kunder den vägen 😥.
-
RDen påstås vara OK med lutning ned till 3 grader. I databladet. Blir lite förvånad. Men på den punkten verkar det vara OK.
-
TGlad midsommar!
-
TNästa blev denna (en alkoholfri mellan iofs) Jag tyckte inte att den var något speciell denna gången, nästan så att det möjligen var...
-
RFyfan i helvete vad trist resultat....
-
RDet är sannolikt den pappen du har fått då, eller en motsvarande. Här kan du läsa montageanvisningarna hur man ska göra. Papptak ska...
-
RJag har anlitat en hantverkare som lagt asfaltspapp på vårt sommarstugetak då det gamla var väldigt dåligt. Jag hade inte möjlighet att...
-
FJag kan helt klart tänka mig ett köp, förutsatt att det är i norrförort, helst så långt norrut i länet som möjligt. Jag orkar verkligen...
-
FJag vill påstå att det är det gamla företaget Bulten Kanthal som har etablerat ordet bult för en sexkant skruv. Oavsett så vet vi vad...
-
FDet är ingen bult, det är en skruv 😉
-
WSkule säga 99-101% trären. Akrylaten är svår.
-
FJag är rätt säker att den kom dit med hjälp av tyngdlagen..
-
WWiggen svarade i tråden fasadfärg val.Ahh som jag misstänkte 😎 Tack för svar 😊
-
LSnygg och korrekt mening, den är jag stolt över. Måste sluta att skriva på telefonen när jag cyklar, åtminstone när jag är pruttfull.
-
WTyvärr behöver färgen tas bort för att det ska fungera med slamfärg. Rejält sliten lasyr går att måla över med slamfärg men inte...
-
RDu inte avtala bort ditt ansvar för rätt information. Bara om priset är uppenbart fel och kunden förstått detta, kan man häva avtalet...
-
Snigelpostarn gillade Huddingebos inlägg i tråden Är det någon som har en Cylinda FT46 tvättmaskin?.Fint av dig att höra efter här 😀 Hoppas att någon ny lycklig ägare hittas. -
Ffribygg svarade i tråden Granne håller på med nåt på vår gemensamma tomtgräns..Jag har ju sett att Lantmäteriet har rör i mark ofta med röd markering och funderar nu på vilka myndigheter som har gula snören..
-
ROrdagrant står det så här (personnamn ersatt med XX): "Det är uppenbart prisfel och XX bör ha förstått att varan inte borde finnas...
-
RJo men har man ingått avtal så skall avtalet följas. Det bygghemma har försökt hävda här, är regeln i avtalslagen (tror jag det är), att...
-
FFestlund gillade Immobils inlägg i tråden Fastmonterade korkar: En miljönytta eller korkad innovation?....under förutsättning att pantmaskinen accepterar din förpackning.
-
FFestlund gillade Bitterhetsakademins inlägg i tråden Fastmonterade korkar: En miljönytta eller korkad innovation?.Jag försöker så gott jag kan välja bort produkter med återvunnet material efter att råkat ut för flera som varit av mindervärdig...
-
RNu har kunden fått en orderbekräftelse, alltså ett avtal är ingånget, då ska säljaren (och köparen) stå för ingånget avtal om inte...