Senaste aktiviteten
-
PJag skriver kanske lite mer imorgon.
-
DDe flesta av oss får väl säga YEEEEEEESSSS! Om midsommaraftonens väder, varmt långt in nu på kvällen. Efter sill och grillad oxfile tog...
-
FHär är allt billigt kinaskit och ingenting är tätt från början, så teflontejp och silikon är ett måste precis överallt. Men det blir...
-
FInget när det kommer till avlopp beträffande vattenlås har en "standard" tråkigt nog.
-
FJag hade besökt lokala rörfirman å köpt ett nytt rör btv. IKEA tar 2-300 för ett komplett avlopp/vattenlås men det brukar vara dyrt att...
-
FVarför tror du att den är trasig? Håll fast den med typ en polygrip och skruva loss den. Sen limmar eller smälter du tillbaks den där...
-
DDilato gillade fribyggs inlägg i tråden Kommunen säljer sjönära tomter för 1 krona per kvadratmeter.Det gäller väl att inte tappa möjliga nya kommuninvånare till Götene, de har också tomter för symbolisk summa och Hällekis vid Vänerns...
-
DDärför jag skrev "Handlar det om vuxna med barnasinnet kvar så säger jag inget" När jag var barn fick alla jag kände månads/veckopeng...
-
DDilato gillade maria01s inlägg i tråden Kommunen säljer sjönära tomter för 1 krona per kvadratmeter.fibern behöver ju inte ens vara nedgrävd
-
DDilato gillade Nötegårdsgubbens inlägg i tråden Kommunen säljer sjönära tomter för 1 krona per kvadratmeter.Och det han sagt är alltså: ”Om 5–10 år bygger vi knappt fiber länge. I slutändan finns det knappt någon anledning att gräva ner fler...
-
FDen gamla sitter ju kvar i diskhon, lossa, limma tillbaks och skruva ihop. Eller så köper du en ny bottenventil/korgventil eller helst...
-
DDilato svarade i tråden Går det att få tag på insatsskruven?.Här är allt billigt kinaskit och ingenting är tätt från början, så teflontejp och silikon är ett måste precis överallt. Men det blir...
-
snaggletooth svarade i tråden Köpa första robotklipparen. Funderar på Mammotion Luba..Luna 2 Awd 3000 Har gått klockrent sedan säsongstarten förutom en hjärnblödning efter en manuell start nära laddstationen där den... -
DNja, inom VVS ska man alltid följa monteringsanvisningen. 👍 (Och finns det ingen sådan, bör man undra var man handlar ifrån, för att...
-
SHm, det har vi i sig. Det som säkringsavgiften är. Det är en månadsavgift vi betalar som beror på säkringsstorlek. (Kan sägas motsvara...
-
DDet är jag heller inte, jag är motståndare till hur kostnaden fördelas, jag är av den kanske omoderna uppfattningen att den som får...
-
DUnderhåll och drift. Mkt måste ju bytas av ålderskäl. Det ska inte gå att bokföra som andra kostnader en gång till.
-
herrenP svarade i tråden Går det att få tag på insatsskruven?.Ser definitivt intressant ut. Tack! -
SSaelen svarade i tråden Parodier på typiska Byggahus-trådar.
-
VJag jag glömde att uppdatera tråden. Jag fick börja med att dreva/isolera utrymmet mellan fönster och vägg. För att kunna sätta en...
-
FHar myndigheter gula snören? Att spänna ett murarsnöre mellan två av lantmäteriet utsatta gränsmarkeringar är ju ett jättebra sätt...
-
DdaVinci svarade i tråden Sveriges elproduktion är bättre än någonsin.Liten utblick i världen. https://omni.se/historiskt-skifte-i-usa-solen-passerar-kolet/a/zO6LMK Den soliga kraften flyttar fram sina...
-
FJag har inte påstått att det ÄR ett gränsrör, säger bara att f*n må ta skälvrängare och folk som flyttar gränser eller uppmanar andra...