Skulle bara plocka ner lamellgardinerna och måla om väggen men då kom fönsterfodren fram.
Som ni ser på bilderna så är det inte så snyggt gjort.

Man har inte använt klackfoder och det finns därför nivåskillnader mellan foder och täckskivor som sitter mellan fönster.

Jag har svårt att lämna det som det är och tänkte att jag köper klackfoder så blir det bra.

IMG_6208.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

IMG_6207.jpeg
Skapa konto

Tills jag insåg att ett standard 56mm inte räcker till för att dölja glipan. Behöver ca 70mm för att det ska täcka.

IMG_6209.jpeg
Skapa konto

Så, frågorna är egentligen;
-sätter man normalt sätt klackfoder här?
-drevar man eller isolerar man normalt bakom listen i mellanrummet som ni ser på bilden?

IMG_6210.jpeg
Skapa konto

Nilsanni Nilsanni skrev:
Skulle bara plocka ner lamellgardinerna och måla om väggen men då kom fönsterfodren fram.
Som ni ser på bilderna så är det inte så snyggt gjort.

Man har inte använt klackfoder och det finns därför nivåskillnader mellan foder och täckskivor som sitter mellan fönster.

Jag har svårt att lämna det som det är och tänkte att jag köper klackfoder så blir det bra.

[bild]
[bild]
Tills jag insåg att ett standard 56mm inte räcker till för att dölja glipan. Behöver ca 70mm för att det ska täcka.

[bild]

Så, frågorna är egentligen;
-sätter man normalt sätt klackfoder här?
-drevar man eller isolerar man normalt bakom listen i mellanrummet som ni ser på bilden?

[bild]
Eller ska jag bara foga mellan foder och fönsterkarm och sedan måla in det och hoppas på att det ser enhetligt ut?

Här är ett par bilder till.

IMG_6212.jpeg
Skapa konto

IMG_6211.jpeg
Skapa konto

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.