Avloppsdelen som skruvas fast i bänken/vasken har pajat. Först trodde jag att skruven som man ser skallen på i vasken gått av då den var så kort. Men efter att ha gjort rent och kollat mer noggrannt så ser jag att avloppsdelen ska ha en gänginsats i sig (eller vad det nu kallas) som pressas fast i plasten. Sen skruvas den kortare skruven fast i gänginsatsen. Nu funderar jag på hur jag vet namnet på den del som gått sönder. Alltså den som ska sitta pressad i plasten och om det behövs, vad det är för märke på plastdelen/avloppet. På sista bilden där man ser avloppet kan man se spår i plasten från den del jag söker som sen skruven ska skruvas i.
Efter att ha kollat på bilden med skruven så gissar jag ändå på att den gått av. Ser ut att vara för få gängor.
Efter att ha kollat på bilden med skruven så gissar jag ändå på att den gått av. Ser ut att vara för få gängor.
Kan detta vara rätt? Expansionsfix kallar denna sidan det för. Om det nu är rätt del. Den gamla är tyvärr helt trasig.
https://www.fixomax.com/sv/insats-e...x3Tgiw4omu63iTgVZsUIL1sTgEj5UUuRoC8yUQAvD_BwE
https://www.fixomax.com/sv/insats-e...x3Tgiw4omu63iTgVZsUIL1sTgEj5UUuRoC8yUQAvD_BwE
Den har jag lossat på ja. Delen jag söker är den del som ska in i plasten på sista bilden. Skruven i hon (som jag lossat på) ska sen skruvas in i den delen jag pratar om. Så förstår jag det. Men är inte klar över vad delen heter och mått på den.D Dilato skrev:
Varför tror du att den är trasig?herrenP skrev:
Håll fast den med typ en polygrip och skruva loss den.
Sen limmar eller smälter du tillbaks den där den satt.
Produkter som diskuteras: "polygrip"
Polygriptänger
Polygriptänger, även kända som vattentång, är mångsidiga handverktyg som ofta används inom VVS, mekanik och andra fält där man behöver greppa, hålla, vrida eller lossa olika föremål. De är kända för sin justerbara design, vilket gör
Läs mer
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 7 160 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 7 160 inlägg
Jag hade besökt lokala rörfirman å köpt ett nytt rör
btv. IKEA tar 2-300 för ett komplett avlopp/vattenlås
men det brukar vara dyrt att åka till IKEA för någon liten grej.... det finns så mycket som lockar 🫤
btv. IKEA tar 2-300 för ett komplett avlopp/vattenlås
men det brukar vara dyrt att åka till IKEA för någon liten grej.... det finns så mycket som lockar 🫤
Spännandehsd skrev:
Vad är det för nytt rör du köpt?
Inte även då för andra som har samma problem som du!
Vilken lösning blev det?
Köket har dubbelho. Vänstra hon har mycket större vaskhål. Diameter på avloppsdelen under är väl typ 130 mm. Hittar inget på Bauhaus, Ikea eller Jula som passar. Går det kanske att skarva befintligt till ny del?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Är det denna delen du eftersöker?herrenP skrev:
RSK: 8083925
https://www.vvsbutiken.nu/product.html/trattskal-for-stucken-sil?category_id=1816
Logga in
Skapa konto