Senaste aktiviteten
-
FOm de bara dragit en lina mellan två redan utsatta gränsrör behöver du inte göra någonting. Om du däremot tvivlar på att linan går på...
-
FJag hoppas f*n tar skälvängare och folk som uppmuntrar till att flytta gränsrör, gränssten eller motsvarande.
-
FFestlund skrattade åt Farstatjej90s inlägg i tråden Granne håller på med nåt på vår gemensamma tomtgräns..Flytta den typ tio cm så det inte märks och hoppas att det var viktigt att den stod rätt.
-
HJag tror att jag ska lägga till en fråga till en presumtiv bank nästa gång jag skaffar ett bankkonto: hur besvärligt är det att sätta in...
-
HSystemet med e-fakturor är felkonstruerat. En e-faktura ska vara kopplat till en person, inte till en bank. En pappersfaktura utställd...
-
DdaVinci svarade i tråden Sveriges elproduktion är bättre än någonsin.Hm, det har vi i sig. Det som säkringsavgiften är. Det är en månadsavgift vi betalar som beror på säkringsstorlek. (Kan sägas motsvara...
-
Nilsanni svarade i tråden Foder runt fönster - klackfoder?.Jag jag glömde att uppdatera tråden. Jag fick börja med att dreva/isolera utrymmet mellan fönster och vägg. För att kunna sätta en... -
LL A Axelsson svarade i tråden Hur kan denna bult ha hamnat här?.Jag vill påstå att det är det gamla företaget Bulten Kanthal som har etablerat ordet bult för en sexkant skruv. Oavsett så vet vi vad...
-
DVarav 2 är kraftigt överdrivet. Tillbaka till 1.
-
DEn hel del av de åtgärder som en nätägare gör är uppdateringar på sista nivån. Det är där en massa kostnader påstås uppkomma med allt...
-
Isakare svarade i tråden YEEEEEEESSSS!.De flesta av oss får väl säga YEEEEEEESSSS! Om midsommaraftonens väder, varmt långt in nu på kvällen. Efter sill och grillad oxfile tog... -
DNog är jag förespråkare av fossilfri synkron baskraft på systemnivå, absolut. Vad gäller lokalnäten så är min åsikt, som jag främst...
-
DJa, det är ju det som motiverar alla elnätsavgifter så det är klart den måste vevas. Men läs här...
-
oscar_uppsala skrattade åt Davidbagares inlägg i tråden Granne håller på med nåt på vår gemensamma tomtgräns..Dra upp en likadan lina längs med deras, sä kanske de frågar ”Ska du också….” -
DDilato svarade i tråden Går det att få tag på insatsskruven?.Skit i muttern, limma fast alltihop (epoxi är fina grejer), även skruven i befintliga hålet kan enkelt limmas.
-
Huddingebo skrattade åt Farstatjej90s inlägg i tråden Granne håller på med nåt på vår gemensamma tomtgräns..Flytta den typ tio cm så det inte märks och hoppas att det var viktigt att den stod rätt. -
Alfredo gillade Bästerortarns inlägg i tråden Granne håller på med nåt på vår gemensamma tomtgräns..Skaffa lite ryggrad och fråga? Så läskigt kan det inte vara att ställa en fråga. EDIT: insåg att det var lite väl kategoriskt och kort... -
Huddingebo skrattade åt ajn82s inlägg i tråden Granne håller på med nåt på vår gemensamma tomtgräns..Verkar som de försöker vara goda grannar och mäter upp tomtgränsen för att vara säkra på att hålla sig på sin sida? -
DDilato svarade i tråden Hur kan denna bult ha hamnat här?.Det är ingen bult, det är en skruv 😉
-
DAsfalt är inte så hårt som man kan tro. Du kan troligen pressa ner mindre saker som skruvar i den med enkla medel.
-
DJag är rätt säker att den kom dit med hjälp av tyngdlagen..
-
SSnikholt svarade i tråden Sveriges elproduktion är bättre än någonsin.Nej, det tycker jag inte. Jag förstår dock inte varför man är emot individualiserad nätkostnad efter faktisk belastning på ett...
-
DDenna , men detta hjälper tydligen inte ts
-
JDenna , men detta hjälper tydligen inte ts