Senaste aktiviteten
-
TDetsamma! ☀️🍓
-
TGlad Midsommar alla Bärsdiggare😀🍻
-
SågspånPappspikEternit svarade i tråden Sanera gammal infiltration.Vad var det för slags besiktning som undersöker även ett enskilt avlopp? "När man googlar" får man fram den tekniska livslängden på... -
Kkarlmb svarade i tråden Högsta instans ska pröva strid om bygge i strandnära läge.Jodå. Om det handlar om stränder. Som campare måste man känna sig trygg!
-
Alfredo gillade Baba_yagas inlägg i tråden Kommunen säljer sjönära tomter för 1 krona per kvadratmeter.Jag och många fler -
FSå många frågor. Men om jag använder min egen el på distans ska iaf ingen skatt kunna utgå.
-
FÄr det skattefritt? Om ej så finns ju ingen vinst. Kan jag nu ta hand om grannens överskott på solel? (Förslag: Att jag betalar...
-
AVälkommen till forumet Har du kollat här https://www.byggahus.se/forum/threads/byta-pinne-i-trycke.490839/ Delen du vill byta heter...
-
PProblemlösarn svarade i tråden Sålt bil privat, mycket strul, nu vill jag ha hjälp av er.Bilen är såld privat, han har redan prutat och är således initiativtagaren. Ägarbytet är gjort. Kort och gott, -affären är avslutad...
-
Eerix0n svarade i tråden Parkettgolv - betong.Ah! Missade den info, tack
-
JDet är inte bara dåligt. Det ser för djävligt ut. Framförallt vid elementet.
-
JDet väl "så där ut" 🙄 ett tips är ju att måla listerna innan tapeterna sätts upp... Tror för övrigt att de flesta som tapetserar själv...
-
JDet är ju rent fruktansvärt! Var det han som kladdade på termostaten också? Är det så illa överallt?
-
PProblemlösarn svarade i tråden Hjälp! Varför vill inte pumpen pumpa upp vatten ur brunnen?.Har du kvar oringen som ska ligga mot platta sidan bakom den svarta konen som är delad? Pumpen får svårt att hämta vatten annars då den...
-
MDu får väl fråga. Vi har inte en aning om vad de tänker göra och således kan vi inte komma med någon vettig input
-
SSaelen svarade i tråden Parodier på typiska Byggahus-trådar.Gottenöffar!
-
ARelativt ny husägare här. Vårt handtag till altandörren håller på att haverera totalt. Jag köpte ett Hoppe london handtag på Bauhaus men...
-
Intet svarade i tråden Odlingshörnan...Justa lökar! -
Larsa svarade i tråden Dags för utbyggnad av vår villa, behöver tips på bra byggare.Kolla med https://www.projektchef.nu/ Fick kontakt med Peter här på forumet då jag hade svårt att få vettiga offerter på mitt projekt... -
Mmaria01 gillade Bästerortarns inlägg i tråden Granne håller på med nåt på vår gemensamma tomtgräns..Skaffa lite ryggrad och fråga? Så läskigt kan det inte vara att ställa en fråga. EDIT: insåg att det var lite väl kategoriskt och kort...
-
Larsa svarade i tråden Hjälp! Varför vill inte pumpen pumpa upp vatten ur brunnen?.Funkade det förra året lär väl backventil mm vara på plats. Skulle gissa pumpen drar luft i den misshandlade kopplingen. Något liknande... -
AJag är förespråkare för att använda snittade avloppsrör för dränering. Dels sätter inte hålet igen sig så lätt och dels är röret...
-
Ajapp håller med fiberduk är överskattat om bärighet finns i vägen kan vara bra på rätt ställe men används lite väl frekvent
-
ASkippa geotextil runt rören, det ger knappast bättre funktion över tid.
-
PMidsommarförrätt på första parkett vid Hudiksvallsfjärden. Blir grillat senare. Grabbarna trotsade havet +11🥶, inte jag å frugan Glad...
-
PGrillad karré med grönt i form av romansallad, sparris, blomkål, tomater och så parmesan.
-
PGårdagens Bröllopsdag ... val av mat blev tapas :D Fanns en osttallrik också.. men den orkades inte med haha.. får bli en annan...