437 309 läst ·
5 733 svar
437k läst
5,7k svar
Odlingshörnan..
Efter att sista katten gick bort förra hösten har sorkpopulationen fullkomligt exploderat så jag räknar med att årets odlingssäsong är helt förstörd.
Därför är det extra kul med de saker som ändå funkat, som denna salladskål som planterades ut i växthuset istället för utomhusbädd. (Är väl bara tidsfråga innan sorkjävlarna hittar dit)
"Kreditkort" för storleksjämförelse, tog bort en hel del blad innan upptagning men det som är kvar på bilden vägde in på 1,7 kg 🤩
Därför är det extra kul med de saker som ändå funkat, som denna salladskål som planterades ut i växthuset istället för utomhusbädd. (Är väl bara tidsfråga innan sorkjävlarna hittar dit)
"Kreditkort" för storleksjämförelse, tog bort en hel del blad innan upptagning men det som är kvar på bilden vägde in på 1,7 kg 🤩
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Låter som att jorden innehöll pyralider som påverkade chili och auberginerna, de tillhör ju samma familj som tomater, som ju är mycket känsliga för pyralider.Dalbotant skrev:
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 012 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6 012 inlägg
Klippt purjolöken två gånger och fyllt på jord under en gång. Nu har de stått på växthusgolvet i några veckor i väntan på ett bättre liv.Dalbotant skrev:
Sorgmygg?
Jag använder P-jord till all frösådd även pluggboxarna även om den lite grövre sållad än såjord. Lite dyrare men lagom struktur och ingen risk för pyralider. Brukar köpa på Bauhaus när Byggmax har kampanj så blir det lite billigare.
Jag har lite bekymmer med trips hemma. Till och med rotsellerin blev drabbad men den har stått i skugga utomhus i några veckor lite bortglömd och den hade repat sig rätt bra. Tripsen trivdes inne i värmen och den torra luften.
Klicka här för att svara