Hej!

Håller med renovering av hela huset och på nedervåningen har vi betongplatta. Nu ska parkettgolv läggas och om jag inte är helt fel ute så ska man även lägga en plastfolie / ångspärr o inte bara foam. Tidigare var det en limmad plastmatta på betongen, inte överallt men stora delar av utrymmet.
Vilken produkt är att rekommendera? Ca 60 kvm parkett som ska läggas (Kährs)

Ska det vara en sån här o sen foam ovanpå?
https://www.hornbach.se/p/selitstop-selit-komfort-fuktskydd-och-angsparr/5559330/

Tack o trevlig midsommar :)
 
E erix0n skrev:
Tidigare var det en limmad plastmatta på betongen
Den fungerar som ång och fuktspärr. Så det är bara att lägga foam och parkett direkt på där det finns plastmatta.
E erix0n skrev:
Vilken produkt är att rekommendera? Ca 60 kvm parkett som ska läggas (Kährs)
Vad står det i parkettlevererantörens läggningsanvisning? Följer man den blir det bra.
 
  • Gilla
Karl-Ove Qvarfordt
  • Laddar…
Tack!

Plastmattan finns inte kvar överallt och hela nedervåningen ska ha samma golv överallt utan skarvar så jag tänker att plastmattan i det sista utrymmet även ska tas bort.

Aldrig lagt golv direkt mot betong, ska man tejpa skarvarna när man lägger den här typen av foam?
 
  • Gilla
byggpiraten
  • Laddar…
BirgitS
E erix0n skrev:
Aldrig lagt golv direkt mot betong, ska man tejpa skarvarna när man lägger den här typen av foam?
Läs vad Hornbach skriver under Artikelfördel.
 
  • Gilla
vanpire
  • Laddar…
Ah! Missade den info, tack
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.