Senaste aktiviteten
-
nino svarade i tråden Vad dricker du idag?.Började morgonen med att ta en hard seltzer, trodde det var smaksatt vatten men det var det inte... Men jag somnade om gött -
WKanske ska testa som Bo. Siltberg skrev. En 0.75 mm2 skarvsladd och hålla koll på att den inte blir för varm.
-
WRäkna på hur lång sladd du behöver för 15 v spänningsfall Kanske kan köpa en rulle 100m och ställa bredvid maskinen? Behöver ju bara...
-
AAndersS svarade i tråden Vad blir det för mat?.Nu en paus, midsommarlunch förberedd när gäster anländer. * nässel/kirskålsoppa med kallrökt lax * lite olika sill och röror (egen...
-
FEn fiberduk kommer sätta igen efter typ första eller andra regnet, bättre att spola rören regelbundet.
-
PPin svarade i tråden Mellan och i projekt behövs träning, endast bilder inga ord!.
-
Ffribygg svarade i tråden Hur dränerar jag en brant grusbacke.Skippa geotextil runt rören, det ger knappast bättre funktion över tid.
-
Fjapp håller med fiberduk är överskattat om bärighet finns i vägen kan vara bra på rätt ställe men används lite väl frekvent
-
JPTS svarade i tråden Nygjuten altan. Ej nöjd.Jag skulle hålla inne betalning till du är nöjd me altanen.. Formen värkar vara väldigt klen om den har givit vika.. Frågan är om... -
SSiporex Lättbetong svarade i tråden Hur dränerar jag en brant grusbacke.japp håller med fiberduk är överskattat om bärighet finns i vägen kan vara bra på rätt ställe men används lite väl frekvent
-
Aalfons74 svarade i tråden Hur dränerar jag en brant grusbacke.Tack, bra tips! Ska även lägga dit en geotextil så kanske det håller borta nollfraktionen lite längre. tänker du att man lägger...
-
FDet är ju möjligt, men om du har anlitat en seriös firma med bra gubbar så har de sannolikt varit med om sena leveranser förr...
-
PProdigys svarade i tråden Hur dränerar jag en brant grusbacke.En fiberduk kommer sätta igen efter typ första eller andra regnet, bättre att spola rören regelbundet.
-
Mmaria01 svarade i tråden Högsta instans ska pröva strid om bygge i strandnära läge.huset var ganska snyggt men vem fan kom på att använda gabioner på den platsen
-
Nötegårdsgubben svarade i tråden För tidigt att köpa elbil? Räckvidd.Statistiken talar helt enkelt för att din bild inte är representativ. ”The real-world share of electric driving for PHEVs, on average... -
PPysslarn gillade Marlen Eskilssons inlägg i tråden Har någon testat jet mässingsmunstycke. Skruvas på trädgårdsslangen..Jag har bett Per att göra det.
-
FJag skulle ha valt alternativ 1, just för att man inte vet hur ventilationen kommer att fungera när man blandar 2 system, det kan gå bra...
-
SSiporex Lättbetong svarade i tråden Hur dränerar jag en brant grusbacke.Japp det är helt rätt lägg ca 5-6 cm tjockt lägger du lätt ut med en grävmaskin o planeringsbalk tippa högen där uppe så är det lätta...
-
Intet svarade i tråden Bör man byta 43 år gamla avloppsrör av plast?.Nåt sånt. För det var redan gammalt när jag började. Inga delar fanns kvar och de var redan då kända för sin dåliga kvalitet... -
FFastpris, ej betalt än Ang betongbilen, tänkte gubbarna blev stressade då de tappa 2 timmar
-
Ffribygg svarade i tråden Nygjuten altan. Ej nöjd.Det är ju möjligt, men om du har anlitat en seriös firma med bra gubbar så har de sannolikt varit med om sena leveranser förr...
-
Ffribygg svarade i tråden Varför byggs det så långsamt i Sverige?.@Maruq är troligtvis van att det går några år, kanske en fd tunnel byggare från Hallandsås? Alla byggen går dock inte så långsamt, den...
-
O[old rusty] svarade i tråden Köpa första robotklipparen. Funderar på Mammotion Luba..Det är som vanligt. Dom som sitter på altanen med en grogg i handen och tittar ut över spikraka ränder på en välklippt gräsmatta...
-
Oldboy svarade i tråden Hur göra med ventilation under lätt lutande papptak.Det är en uppenbar riskkonstruktion. Har det fungerat i åtminstone 20 år utan spår av mögel på råsponten så bör det fungera framåt... -
RRobbban77 svarade i tråden Nygjuten altan. Ej nöjd.Fastpris, ej betalt än Ang betongbilen, tänkte gubbarna blev stressade då de tappa 2 timmar
-
Aalfons74 svarade i tråden Hur dränerar jag en brant grusbacke.Tack, bra tips! Ska även lägga dit en geotextil så kanske det håller borta nollfraktionen lite längre. aha, smart idé, tänker du då att...
-
ESnacka om att Mäklarsamfundet kastar sten i glashus. Ett av deras argument är att informationen finns gratis. Alltså verkar de ha...
-
FStången ska väl vara 3 meter högre än huset