Senaste aktiviteten
-
Ffribygg svarade i tråden Vad händer om man inte målar över fönsterkittet? Ang teakfönster..Blanda eget kitt, det är inte svårt och du kan färga det efter eget tycke
-
AHej! Jag har en brant grusbacke som leder ned mot en parkeringsyta samt vårt hus. När det kommer rejäla regnskurar så drar det med en...
-
DDu bör nog se upp med denna och även den Purre länkar till. Det är oftast bara en spartrafo med motorstyrd släpsko som inte är speciellt...
-
Jj-o75 svarade i tråden 220AC automower går snett in i stationen.Fel på antennen, så det fick bli en ny har har för mig! Nu minns jag inte exakt men du kan trycka in någon kod och se hur den hittat...
-
Sstomi svarade i tråden Vad händer om man inte målar över fönsterkittet? Ang teakfönster..Ja, det är bra tips, tack! (Sen ska det sägas att kittet är lite mörkare "i verkligheten".) Jag har försökt leta efter färdigfärgat kitt...
-
TTotte56 svarade i tråden 220AC automower går snett in i stationen.Hur gick det med detta problemet? Min gör precis samma sak.
-
SValnöt?
-
Pjosk75 svarade i tråden Sanera gammal infiltration.Hej Vad är det som planeras att odlas som riskerar att påverkas av infiltrationsbädden? Denna borde finnas djupare än 50 cm och dit ned... -
Jjpsvensson gillade RulleBulles inlägg i tråden Hur få igenom tillbyggnad i kulturmiljöområde utanför planlagt område.Ja det är väldigt märkligt. Dom har sagt att tillbyggnaden är lovbefriad men i och med att jag måste göra ändringar på min altan som...
-
KKane svarade i tråden Vad blir det för mat?.Risk att den blåser bort....😎
-
SågspånPappspikEternit skrattade åt Ossian K Olssons inlägg i tråden Högsta instans ska pröva strid om bygge i strandnära läge.Liknande fall har utretts i grannkommunen. Då överklagade man till Borås- och miljödomstolen! -
HHusMedHistoria svarade i tråden Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd.Du har rätt. Jag svarade nyss samma sak till pmd. Om en säljare säljer samma fastighet till två personer och en konflikt uppstår mellan...
-
JJ Vos svarade i tråden Trafo från 240 volt till 220 volt?.Tror du att det skulle gå att bygla denna high voltage switch? Det känns som att den kan ersättas med någon skydd utanför maskinen som...
-
HHusMedHistoria svarade i tråden Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd.Om en säljare säljer samma fastighet till två personer och en konflikt uppstår mellan köparna. Huvudregeln att den köpare som först...
-
Vvilla Adenhielm svarade i tråden Sanera gammal infiltration.Den är bruk nu men är på övertid. Köper vi huset är planen att byta ut till ett minireningsverk
-
AAntagligen svarade i tråden Digitala stämmor / röstningar samfälligheter.Ja det är ju ett sätt att kringå detta, och om då även man kan delta på länk borde det väl även gå att koppla fullmakter till dessa...
-
JDu bör nog se upp med denna och även den Purre länkar till. Det är oftast bara en spartrafo med motorstyrd släpsko som inte är speciellt...
-
SHmm, bilderna kom i lite fel ordning. Dagens övning blir att ta fram en märkpenna och rita ett streck på skärmen från bild ett, till...
-
TThomas_Blekinge svarade i tråden Digitala stämmor / röstningar samfälligheter.Med förtidsröstning eller poströstning är det ännu svårare att fastställa röstlängan. i min vägförening har varje fastighet en röst men...
-
Xxxargs svarade i tråden Sanera gammal infiltration.Hur länge har den legat oanvänd ? om det är oanvänd sedan flertal år tillbaka så bör den inte vara någon hygienisk risk att hantera...
-
OTroligen är det så. Med största sannolikhet är det ingen kanalisation fram till ditt gamla skåp, då kopparkabel på privat fastighet...
-
Aampe svarade i tråden 1970-talsplåthuset från Junga.Vi har kvar luftspalterna och har inte tilläggsisolerat något. Luftspalterna är bara mellan innerskiva gips eller golvspån och plåt...