Senaste aktiviteten
-
mexitegel svarade i tråden GAAAAHHHH!!!.För att det gahhhh inte är samma artikelnummer, och därmed inte samma artikel, kanske? -
Mmaria01 svarade i tråden Kommunen säljer sjönära tomter för 1 krona per kvadratmeter.sorry inte en 1 kr men som jag skrev många har tomter till salu eller har haft som inte ens har blivit sålda nu vet jag inte om det är...
-
Llbgu svarade i tråden Rimlig eller saltad materialkostnad för elektriker?.100% är väl inte realistiskt. Men påstår du verkligen att du låg kring 66% på debiteringsgraden? Med den kunskap jag har av...
-
BBitterhetsakademin svarade i tråden Proppskåp i gammalt hus.Det du behöver är en passdelsnyckel och en ny passdel av rätt storlek, två minuters jobb och sen är det klart.😀
-
BNormalt skär man tapeten 2-3mm mot lister och socklar. Jämnt och snyggt. Det där är riktigt fult gjort. Aldrig i livet att det är en...
-
HHusMedHistoria svarade i tråden Kommunalrådet köpte dement kvinnas hus medan sonen låg nedsövd.Om någon överlåter samma fastighet till två olika köpare/mottagare (dubbelförsäljning) så får den som söker lagfart först företräde till...
-
Mmlkjhr svarade i tråden Förstoring av öppning i timmervägg.Ska gavelväggen reglas och klär eller ska den lämnas som den är?
-
BSvaret på den specifika frågan är dock ja, man kan gå ut en bit på lister och foder för att täcka springan i mötet mellan list och vägg...
-
BÄr det normalt att tapeten går ut över lister och dörrkarmar? Jag är duktigt missnöjd över målarens jobb men skulle vilja ha lite...
-
PFortfarande den 24 april 2026. Elektrikern sätter in tryckknapp och Shelly i den tomma dosan för att styra takbelysningen. 25 april...
-
AMin erfarenhet är att skruv brukar gå av när den når sin belasningsgräns medan spiken böjer sig men går sällan av. Så jag skulle tro att...
-
FFluxor gillade Hybros inlägg i tråden Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan.Fixar gärna med både tigsvetsning av bl a rostfritt och diverse träarbeten.. Här badbrygga till båten, med badstege. Trä av...
-
FFluxor gillade VLJs inlägg i tråden Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan.Vårens projekt har varit ett serveringsskåp/skräpskåp. Skissade på otaliga alternativ under flera år innan jag tillslut bara beslutade...
-
Mmj64 svarade i tråden Ytpapp, spikat synligt med en miljon spik....Min känsla som amatör också 😉
-
Mmj64 svarade i tråden Ytpapp, spikat synligt med en miljon spik....Jobbet bestog av byte råspont hela taket, ny papp och isolering av tak inne. Som sagt, en "slutfaktura" kvar att betala som jag håller...
-
Mikael_L gillade Fairlanes inlägg i tråden Dagspris på över 2 kronor per kWh i morgon! - Är ni förberedda?.Man kan vända på det, varför ska borgarna ta hjälp av ett extremparti (eller nästan försöka bli det)? Nej, jag är inte vänster, men S... -
PPaxman svarade i tråden PEM-slang under altan.Vår slang går från utkastaren på en vägg, sen ligger den bara på marken längs en vägg, under altanen och fram till...
-
Hhempularen svarade i tråden Tvätta väggen innan målning.Jag brukar köra med modern målartvätt som man bara sprayar på och torkar av.
-
Hhempularen svarade i tråden Tvätta väggen innan målning.Finessen med målartvätt (har jag hört) är att den tvättar bort ett tunt ytskikt av färgen vilket skall göra att färgen får en reaktiv...
-
useless svarade i tråden GAAAAHHHH!!!.Gaaaaaaahhhhhhx2! Varför säljer butiken samma kullager för 205:- om man letar upp reservdelsnummret och 38:- om man söker på dimensionen??? -
MRekommenderar också kloss under. Men att enbart hänvisa till skjuvkraft är inte hela sanningen. Skruvarna bidrar också med en klämkraft...
-
AAgge571 älskade tommibs inlägg i tråden Vad är detta för eldosor på min vind som gör ett surrande ljud?.Det är reläer. Jag gissar att de styr något slags utebelysning men det är en fet killgissning. Om du kopplar bort matningen till spolen...
-
Intet svarade i tråden Ytpapp, spikat synligt med en miljon spik....Det är helt förstört. -
MMalinnilaM svarade i tråden PEM-slang under altan.Intressant! Kanske kan det vara en lösning då. Men hur har ni satt fast änden? På väggen av huset?
-
BVi få hoppas på ett rättsligt efterspel, de senaste dagarna har P1 uppmärksammat korruptionen i flera inslag. I flera fall har...
-
Fairlane svarade i tråden Dagspris på över 2 kronor per kWh i morgon! - Är ni förberedda?.Man kan vända på det, varför ska borgarna ta hjälp av ett extremparti (eller nästan försöka bli det)? Nej, jag är inte vänster, men S... -
MPrecis som jag bjuder mina kunder och leverantörer på kaffe/fika när de besöker mig på jobbet, får även hantverkare som besöker mig...
-
Ffribygg svarade i tråden Kommunen säljer sjönära tomter för 1 krona per kvadratmeter.Hur många kommuner har egentligen tomter för 1kr /m2?