Senaste aktiviteten
-
Är det verkligen det? Det är nog mer vad folk tror än hur det faktiskt är. För egen del bytte jag länge bolånebank vart femte år eller... -
UJag såg det också. Anledningen till min kommentar var att vi fick dödsur i vår ved för många år sen och den gick vidare (över...
-
NyKarin gillade VLJs inlägg i tråden Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan.Vårens projekt har varit ett serveringsskåp/skräpskåp. Skissade på otaliga alternativ under flera år innan jag tillslut bara beslutade... -
PPaxman svarade i tråden Äldre markis, vända så veven hamnar på andra sidan?.Ingen som har koll på detta?
-
BPerfekt att ha, när skidorna skulle grundvallas med tjära !
-
PPFA svarade i tråden Dropoff ny "revolutionerande" trall-bräda?.Det gör jag inte, men jag har byggt ganska mycket själv. Har även följt alla oändliga diskussioner på diverse forum om hur man bör och...
-
Ffribygg svarade i tråden Vad är rimligt pris för 15 plintar (grundarbete) i Kronoberg?.Hej och välkommen till forumet! Begär in några offerter så får du en bättre uppfattning om vad jobbet kan tänkas kosta.
-
Zzlickepinne gillade VLJs inlägg i tråden Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan.Vårens projekt har varit ett serveringsskåp/skräpskåp. Skissade på otaliga alternativ under flera år innan jag tillslut bara beslutade...
-
BBygghemma menar alltså att det är ond tro att köpa något från dom som är prissänkt med ~55% samtidigt som de har ett erbjudande om 62%...
-
Nötegårdsgubben gillade AndersSs inlägg i tråden Vad gäller juridiskt när skogsägare spärrar en sedan länge använd stig.Läs inte allt så bokstavligt, trots att det är en juridisk trådfråga. Vi som hanterar det i skogarna och i praktiken har inga problem... -
HHybro svarade i tråden Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan.Å så något att hålla sig i när det blåser... Ett s k grabbräcke. Rören är packade med sand och pluggade i ändarna. Är det skarpare...
-
Mmicke_c72 gillade VLJs inlägg i tråden Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan.Vårens projekt har varit ett serveringsskåp/skräpskåp. Skissade på otaliga alternativ under flera år innan jag tillslut bara beslutade...
-
Nötegårdsgubben gillade Hybros inlägg i tråden Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan.Och så behövdes vikbara ruffdörrar i stället för lösa luckor som skulle travas på varandra eller stuvas undan. Ett djädras meck varje... -
Bo.Siltbergs inlägg i tråden Vad behöver jag? Lyktstople och uttag i trädgård markerades som bästa svar.Tumregelmässigt fungerar 2.5 mm². Det kan falla ifall du bor långt ut på landet med lång ledning till transformatorkiosken, men det ska... -
HHybro svarade i tråden Stora skryttråden - Posta era färdiga verk till allmän beskådan.Lite mera trä och metallbearbetning. Med korta klenare rörstumpar infogade går det fint att svetsa utan skyddsgas med pinne eller TIG...
-
BBitterhetsakademin svarade i tråden Saker som vi glömt bort att de har funnits.Kronstämplad blåslampa för sprit tillverkad 1943 med pensel och skrapa. Lämplig att använda för att valla de klassiska "vita...
-
Skarky svarade i tråden Hjälp mig testa min virkeskalkylator app.Absolut lägger till dig i listan och skickar pm med länken ☺️ -
Farstatjej90 svarade i tråden Vad är rimligt pris för 15 plintar (grundarbete) i Kronoberg?.Materialet är ju en väldigt liten del av kostnaden i det här fallet. Gräva kan vara dyrt. Beror också helt på vad som ska grävas. Kan... -
Düsseldorff svarade i tråden Matchande duschblandare.Om du har cc160 funkar alla blandare med cc160. Har du cc150 funkar alla blandare med cc150. Om du absolut vill ha en kombination av... -
thus skapade tråden Vad är rimligt pris för 15 plintar (grundarbete) i Kronoberg? i forumet Grund & Markarbeten.Jag bygger en stuga i Kronoberg och har svårt att budgetera för grunden. Jag behöver totalt 15 plintar. Kan någon ge mig en uppfattning... -
Ludvig y svarade i tråden Tappar signal med guidekabel?.Den är inkopplad på begränsningsslingan genom rätt kopplingar som man ska ha till just det ändamålet. -
Llbgu svarade i tråden Kommunen säljer sjönära tomter för 1 krona per kvadratmeter.Tänkte också på det. Emmaboda kommun måste ha fått tag på en äkta bilförsäljare för sin marknadsföring. Man kanske kan se sjön om man...