Senaste aktiviteten
-
FSiltberg borde väl ha livstid Premium med tanke på hur mycket han bidragit med.
-
FForzzzz svarade i tråden Vad kopplas in på B?.Ska mäta upp den senare ikväll så ser vi, inte ens reflekterat över det. Återkommer med svar efter för sakens skull.
-
TThomas_Blekinge svarade i tråden Trafo från 240 volt till 220 volt?.Jag skulle installera en sådan produkt...
-
BBitterhetsakademin svarade i tråden Saker som vi glömt bort att de har funnits.Tidstypisk kartong från Primus 630, en av företagets mindre lampor med 1,9 kW effekt. Troligen 1940-tal.
-
Hep svarade i tråden Lönnen är död - länge leve ... vad?.Lind är absolut ett alternativ. Jag får försöka lägga åt sidan att jag inte gillar lind som virke, då jag ju inte ska ha den till det... -
DDu har med all säkerhet ett jordfel mellan N-PE under din JFB, och kanske även på gruppledningen till pumpbrunnen, där mellan N-PE-jord...
-
TIntressanta skyltar man stöter på ibland i butikerna.
-
DDilato svarade i tråden Varför löser min jordfelsbrytare ut här ?.Den (pumpens nolla) kanske går till PE och då lär väl den strömmen inte ses av jfb om fasen är kopplad utanför...🤔
-
DMan ser ju att inkommande matande nolla går bara till jordfelsbrytaren, så nollan från pumpen går uppenbarligen inte direkt till nollan...
-
Mmitthusbergby gillade martin.svegs inlägg i tråden Vad gäller juridiskt när skogsägare spärrar en sedan länge använd stig.Det är skillnad på ett naturligt hinder och ett som markägaren har lagt dit för att hindra allmänheten. Att hindra allmänheten är inte...
-
Ffribygg gillade Pligg85s inlägg i tråden Dagspris på över 2 kronor per kWh i morgon! - Är ni förberedda?.Jag väntar fortfarande på familjeveckan Maggan lovade hösten 2018. Försöker komma på vad de uppnådde under tiden men gav upp. Skönt...
-
DDilato svarade i tråden Vad kopplas in på B?.Siltberg borde väl ha livstid Premium med tanke på hur mycket han bidragit med.
-
LJag röstar för kastanj, de blommar ju också fint.
-
DDet går inte att ändra titel till det man vill om man inte har byggahus premium. Det finns då istället ett antal att välja mellan så det...
-
nino svarade i tråden Allt om bilen.Kanske hade väldig tur eller så är det en bra konstruktion på motorn, är väl samma som Volvo D2 Annars brukar glödstiften sitta -
Mmitthusbergby gillade Elds inlägg i tråden Vad gäller juridiskt när skogsägare spärrar en sedan länge använd stig.Det är ju rätt uppenbart att fastighetsägaren eller fastighetsägarens representant aktivt försöker hindra allmänhetens passage över...
-
Mmitthusbergby förvånades av Nissenss inlägg i tråden Vad gäller juridiskt när skogsägare spärrar en sedan länge använd stig.Om du hade läst tråden så hade du vetat att det inte är skogs/fastighetsägaren som ligger bakom det…
-
DB är två st blindplintar. De har ingen funktion i strömbrytaren utan används för att skarva eller parkera ledare som inte har med...
-
DDilato svarade i tråden Vad kopplas in på B?.Det tar ju några sekunder att mäta.... Att märka en terminal med X om den egentligen är spänningsförande fas är väl på gränsen till...
-
KKekire svarade i tråden Förstoring av öppning i timmervägg.Ser att jag tänkte fel. Stocken under öppningen är rund och sticker ut utanför stockarna ovanför. En 45x170 på varje sida om öppningen...
-
Hallonbåten svarade i tråden Vilken platon matta ska jag använda?.Platonmatta +ventilerad plastremsa du viker upp mot vägg. + Skarvtejp. Golvspån på det. Ventilerade socklar. -
Då Kan man titta på en UPS batteri backup som stabiliserar spänningen till 230 v plus att den håller spänninge tills man hinner stänga... -
Mmitthusbergby gillade ritzzzs inlägg i tråden Vad gäller juridiskt när skogsägare spärrar en sedan länge använd stig.I Sverige behöver man inte betala för att gå genom skogen. Oavsett vem som äger den. Vad menar du ens?
-
Hhempularen svarade i tråden Varför löser min jordfelsbrytare ut här ?.Man ser ju att inkommande matande nolla går bara till jordfelsbrytaren, så nollan från pumpen går uppenbarligen inte direkt till nollan...
-
KKekire svarade i tråden Hur fäster vi bjälklaget i vårt timmerhus?.Ursäkta men det blev fel tråd