Senaste aktiviteten
-
RDe använder sig ofta om kommande detaljplan att vi redan idag överskrider dess areor. Jag tror det rör sig om 180 BYA och 280 BTA vilket...
-
FDet är aldrig fel att rensa vattenlåset.
-
Ffribygg svarade i tråden Dålig avrinning i köksavlopp.1: Rensa vattenlåset 2: Rensa rören mot stenkistan med ett rensband, dragfjäder eller liknande
-
Ludvig y svarade i tråden Tappar signal med guidekabel?.Det har jag redan testat, det verkar inte blir någon särskild skillnad. -
NFärdig för i kväll🥵
-
useless svarade i tråden Dålig avrinning i köksavlopp.Det är aldrig fel att rensa vattenlåset. -
Iaac svarade i tråden Avslutad: Vinn en exklusiv Webergrill!.1. 40% 2. Min perfekta grillkväll i sommar är egentligen ganska enkel. Det är första sommaren som småbarnsförälder, så drömmen är en... -
BBerget46 svarade i tråden Asfaltering hjälp, är detta vad man kan förvänta sig?.Fusk gör om gör rätt.
-
Jag såg tråden och blev inspirerad. Bytte mellan två av de stora bolagen via Elskling (men fick säga upp avtalet själv) och sparar... -
HDet är ju inte att rekommendera att ha en trådgårdskoppling (gardena-typ) trycksatt under längre perioder om det är din tanke? Inte...
-
BBAv11 svarade i tråden Är detta en stenkista?.Spännande det här, hittade ytterligare en stenkista under ett ännu större lock bara ett par meter bort. Någon tänkte till när de gjorde...
-
FDet finns alltså ingen svensk importör? Om den är tänkt att fungera på den svenska marknaden så måste den ju klara av vår spänning...
-
BJapp
-
AAlexander Saliba svarade i tråden byta från luftvärme till vattenradiatorer functurahus.Hej, vi är inne på att köpa ett functura hus och totalrenovera det, dvs riva väggar, isolera ordentligt osv. vi kommer därmed också...
-
BBerget46 svarade i tråden Är detta en stenkista?.Japp
-
FEtt rensband (finns på t.ex. biltema) kostar kring 100-lappen. Visserligen får du ta isär rören under vasken så du kan få in rensbandet...
-
Ffribygg svarade i tråden Ta bort färg på köksluckor (med värmepistol). Vilket skydd?.Blyvitt är det 150år sen man slutade med innomhus
-
Ffribygg gillade BirgitSs inlägg i tråden Ta bort färg på köksluckor (med värmepistol). Vilket skydd?.Blyvitt förbjöds långt innan 40-talet. https://sv.wikipedia.org/wiki/Blyvitt#Giftighet Är luckorna verkligen inte ommålade sen 40-talet?
-
MMalinnilaM svarade i tråden PEM-slang under altan.jag tänker sätta på vattnet vid vattenukastet när jag använder det. det skall inte vara på hela tiden. detta kommer vara mer som en...
-
DdaVinci svarade i tråden Sveriges elproduktion är bättre än någonsin.Och så fortsätter du på den inslagna vägen med illvilliga kommentarer. Varför kan du istället inte svara på frågan. Eller så förstår...
-
SScrangle svarade i tråden Dålig avrinning i köksavlopp.Kan lika gärna köpa en. Fråga: Kan det dock inte vara bra att rensa vattenlåset först så jag inte trycker ner eventuell skit därifrån...
-
Eetompau svarade i tråden Tappar signal med guidekabel?.Ställ in signalen från laddstationen till minimum. Ändra fördröjningstiden för sökning av guidekabel till 0 minuter.
-
SOm ledningen går till en stenkista så är det nog stor sannolikhet att just där den mynnar ut bland stenarna så har det byggt på så att...
-
Titta i manualen så ska det framgå där. Grunden i elinstallationer är att man läser den, följer dessa instruktioner och förstår vad man gör. -
Zz_bumbi svarade i tråden Invasiv växt, men vilken?.Om du inte vet vad det är så hur vet du att den är invasiv? Google lens är metod att identifiera växter, det finns fler program som kan...
-
RJag frågade om jag fick söka bygglov för altanen i efterhand men det godkände dom inte heller.
-
Han är bara lite blygsam i sin titel.😉 Som att säga att Wallenberg är hobbyekonom. https://www.byggahus.se/av/bo-siltberg -
JJ Vos svarade i tråden Trafo från 240 volt till 220 volt?.1,6kW
-
MMyckling svarade i tråden Dagspris på över 2 kronor per kWh i morgon! - Är ni förberedda?.Har läst att en delförklaring till de höga priserna just nu ska vara låg fyllnadsgrad i våra vattenmagasin. Kollade på energiföretagens...