Senaste aktiviteten
-
BBitterhetsakademin gillade Fidelioxs inlägg i tråden Dagspris på över 2 kronor per kWh i morgon! - Är ni förberedda?.Så är det. Jag har iaf fyllt på vedförrådet och minskat vår energiförbrukning så mycket som är ekonomiskt rimligt. Nu kan man inte göra...
-
SSir Duke svarade i tråden Vad kan man göra för att förhindra byggfusk i Sverige?.Snälla alla. Det funkar inte att försöka uppfostra varandra språkligt i forum. Alla har olika design och träning. Sedan råkar vi mötas...
-
Stefan Bengtsson svarade i tråden Swedbank trogen kund 👎.0,09 sänkning från vad? -
SSir Duke svarade i tråden Dagspris på över 2 kronor per kWh i morgon! - Är ni förberedda?.Det är väl en naturlig morgonpeak iaf.
-
MMalinnilaM svarade i tråden Lös toasits.Tack alla kloka! Jag tog till slut isär hela sitsen och satte sedan fast den på så sätt som ni föreslog. Dvs att skruva hårt från...
-
BBitterhetsakademin svarade i tråden Dagspris på över 2 kronor per kWh i morgon! - Är ni förberedda?.Stora delar av kärnkraften är bortkopplad, Ringhals är nere på 25 procent av normal produktion till en bit in i augusti. Enligt Bixia...
-
Metompaus inlägg i tråden Lös toasits markerades som bästa svar.Kanske är det så enkelt att TS inte spänner åt fästet på korrekt ställe, dvs på ovansidan, med rejäl kraft och med ett verktyg, som...
-
Nötegårdsgubben svarade i tråden Hur få igenom tillbyggnad i kulturmiljöområde utanför planlagt område.Ja, det är som sagt något annat. -
Nötegårdsgubben svarade i tråden Kommunen säljer sjönära tomter för 1 krona per kvadratmeter.Det jag skriver att du sagt är det jag citerar. Och det var ordagrant. Resten är mina ord. Därtill skulle jag säga att min beskrivning... -
SJag kör på som jag brukar. Först kommer jag på någon form eller teknik jag vill prova på, sedan hittar jag några träslag som skulle...
-
HH-Thomasson svarade i tråden Jordvärme på annat sätt.Kommer aldrig att fungera. Kommer att bli permafrost där. Så kan man lägga i en sjö tex där vattnet cirkulerar men inte i marken så där.
-
pacman42 svarade i tråden Trafo från 240 volt till 220 volt?.En ring transformator för 500 kr verkar vara väldigt billig. Kollade på Konrad och man hamnar på 2000 kr eller mer, beroende på... -
HJag gissar på att det finns en anledning till att vi lägger slingan med 1m mellanrum här.
-
Farstatjej90 svarade i tråden Kommunen säljer sjönära tomter för 1 krona per kvadratmeter.Det du skriver att jag har sagt, har jag inte sagt -
HH-Thomasson svarade i tråden Förbereda kylrör på vind.Det måste vara isolerade kopparrör då det är sprit i rören från berget. Det är därför bergvärmepumpen har kopparrör så fort slangarna...
-
HH-Thomasson gillade polaris78s inlägg i tråden Allemansrätten och elcykling - cykel eller motordrivet fordon?.En cykel och gå och rida ingår i allemansrätten så länge man inte orsakar skada eller stör eller olägenhet... Elcykel under 250w är i...
-
HH-Thomasson gillade Dilatos inlägg i tråden Allemansrätten och elcykling - cykel eller motordrivet fordon?.Häst med ryttare är också ett fordon precis som trampcykeln med förare.Båda får *framföras* i terräng.
-
boratbuffert svarade i tråden Swedbank trogen kund 👎.Sen räntorna gick upp så är det enda man hört att man ska byta bank. Det är superenkelt nu för tiden. Vi har nog haft tre olika banker... -
RTänk tvärtom: det är bra, bärande väggar som man vill skruva fast saker i.
-
BBeieshro svarade i tråden Ta bort färg på köksluckor (med värmepistol). Vilket skydd?.Testade färgen för bly och verkar inte innehålla något alls. Blev dock ändå till att köpa en A2P3 mask för att ta det säkra före det...
-
Bb8q svarade i tråden Gatuparkering i Stockholm. Är den här tjänsten användbar?.Stockholms stad testade ju att sätta ut sensorer (”Parkerings-puckar”) för att få statistik men i förlängningen kanske även möjliggöra...
-
pacman42 svarade i tråden Dagspris på över 2 kronor per kWh i morgon! - Är ni förberedda?.Om en kvart har vi ett elpris över 2 kr/kWh exklusive moms i SE3. Udda tid, men det blåser dåligt.