M MalinnilaM skrev:
Hej!
Vi renoverade både badrum och gästtoalett i höstas och köpte då nya toaletter till bägge utrymmen.
Det är toaletter av modellen "Nautic 1500 för Limning Mjukstängande Hårdsits Vit Mjukstängande Hårdsits Vit".
Jag blir gaaaalen på detta toalettsitsar.
De sitter löst hela tiden.
Jag överdriver inte om jag säger att jag skruvar åt skruven under sitsen minst 3 gånger varje dag. Den skruvar upp sig själv och gör att sitsen är lös så när man sätter sig på toaletten glider den. Livsfarligt.

Jag bifogar bilder på sitsen och hur den sitter undertill.
Är det någon som kan hjälpa mig med input om varför det blir såhär?
Saknas det någon del i monteringen? Det är rörmokaren som installerat toaletterna så jag var inte inblandad själv.
Jag skulle ta bort dessa fästen och bara behålla sitsens genom gående plats skruv. Då Kan man lyfta bort hela locket är det otroligt mycket lättare att hålla rent, kan bli lite glapp i hålen, fixa med lite fantasi tex eltejp eller?

• Gilla
Fideliox
  • Laddar…
F
5 59Hansåke skrev:
Jag skulle ta bort dessa fästen och bara behålla sitsens genom gående plats skruv. Då Kan man lyfta bort hela locket är det otroligt mycket lättare att hålla rent, kan bli lite glapp i hålen, fixa med lite fantasi tex eltejp eller?
Känns som en dålig konstruktion från början. Min Ifö toasits har typ en gummibuffert i hålet. Så den kan inte röra sig åt massa håll och det krävs rejält kraft för att dra upp sitsen trots att man inte skruvar den.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.