Hej,
Vi har en ventilation i tvättstugan. Sådana gammal som man kunde snurra lite och få in luft eller ur.
Nu satte vi in en dyr badrumsfläkt där för att få ur fukt. Men istället blir det iskallt.. trots fläkten står på och det ska gå upp verkar luft komma ner..
Okunnig är jag så nån som kan tänkas sig komma på varför och vad jag kan göra
Vi har en ventilation i tvättstugan. Sådana gammal som man kunde snurra lite och få in luft eller ur.
Nu satte vi in en dyr badrumsfläkt där för att få ur fukt. Men istället blir det iskallt.. trots fläkten står på och det ska gå upp verkar luft komma ner..
Okunnig är jag så nån som kan tänkas sig komma på varför och vad jag kan göra
Produkter som diskuteras: "badrumsfläkt"
Badrumsfläktar
Bra ventilation behövs i badrum och våtrum för att slippa fuktskador, mögel och kallras. Badrumsfläktar drar effektivt ut den fuktiga och förbrukade luften ur ditt hem och håller husets våtutrymmen friska och fräscha.
Läs mer
Produkter som diskuteras: "kanalfläkt"
Kanalfläktar
Med hjälp av en kanalfläkt kan du på ett smidigt sätt öka flödet av frånluft i våtrum och därigenom förbättra ditt inomhusklimat.
Läs mer
Ingen aning. Hur vet jag det och vad gör det ?L lordi skrev:
Det är en gammal ventil iaf i taket som varit i säkert runt 50år. Var över torkskåpet i tvättstugan. Nu satte elektrikern in intellivent p fläkten där.
Ska fota under dagen.
Produkter som diskuteras: "intellivent"
Badrumsfläkt Intellivent S Fresh
Komplett frånluftsfläkt
2 185 kr inkl moms
Läs mer