Tagg: elfel
Här samlar vi allt om elfel.
Andra taggar som innehåller ordet elfel är: elfel-jordfelsbrytare, elfel-dolda-fel, varmvattenberedare-elfel, el-elfel-hempul-hempulat, kortis-elmotor-skylift-elfel-kabelbrott, micro-ugn-elfel, brand-elfel, bosch-gts-10-elfel
-
C
Ansvar för elfel i hyrd fjällstuga
Hej, Jag vill gärna få input kring ansvarsfördelning i ett fall som rör elsäkerhet i en uthyrd stuga. När jag kom fram på kvällen gick jag runt... -
T
Båda JFB löser ut, inte maskinens fel?
Hej, Hade en elektriker på plats innan jul som flyttade matningen till tvättmaskinen från en vägg till en annan, vilket innebar att sätta en ny... -
H
Bastu slår ut fas efter 60 minuter
Jag har en bastu med en harvia Kip 60 aggregat som efter att jag värmt upp bastun efter cirka 60 minuter slår ut den ena fasen inne i huset. Ingen... -
Pelletspannan startar om kontinuerligt!
Jag har en Thermia Biomatic 20+ från 2006. När jag idag gick in i pannrummet märkte jag att pannan plötsligt lät konstigt, som om den tystnade och... -
J
Obegripligt elfel i spis - löser ut efter 5 minuter
Hej! Har en spis av okänd ålder, möjligen är den lika gammal som kåken (dvs 2012). En kväll drog jag igång ugnen och jordfelsbrytaren löste ut... -
Y
Snyggt, live o fint kopplat in e på biltema.
Var på biltema Veddesta idag. Såg att de har satt en brytare så man kunde tända deras ledarmaturer och se dom tända. Kollade baksidan... Mm... -
W
Sönderbränt Perilexuttag, ovanlig orsak
Hej, i söndagskväll får jag ett samtal från min morsa om att en nära vän till familjens spisuttag har gått sönder och som släktens elektriker så... -
J
El Kostnadsförslag
Jag behöver ett utlåtande och kostnadsförslag från en elektriker. Lampknappen och eventuellt ytterligare nåt mer i min spiskåpa är trasigt. Jag... -
T
Varför funkar inte viss el? Inga proppar verkar ha gått?
Hej, har en förbränningstoalett i vårt hus. När värmeslingan går sönder så går en propp och det blir till att reparera. Igår hände detta men ingen... -
Z
Smält kabel - påverka andra säkringar?
Hej, Osäker om detta är OK enligt forumets regler men gör ett försök. Vi har på mitt jobb monterat en värmare på en balkong hos en kund...