3 199 läst ·
21 svar
3k läst
21 svar
Vad för oljud från torktumlare? se film
För övrigt så börjar jag undra om det tjutande ljudet kommer från allt vatten som legat nertill i maskinen. När den tömts på vatten har den sen varit tyst en period. Förut när man drog runt trumman för hand så skvalpade det nertill av vatten. Jag trodde det va nån vattenpump eller nåt man drog runt… Så låter det inte nu när översvämningen verkar fixad.
Sen rasslar den lite i övrigt med men tjutandet var värst.
Rinner tillbaks ner till pumpen, spelar egentligen ingen rollÉ ÉlPon skrev:Förstod inte vad du menade förut, men idag märkte jag att vid den grå gummisaken är det ett hål som var täppt med ludd. När jag petade lite där rann vattnet ner.
[bild]
Högst upp så märkte jag dock att allt vatten inte rinner ner i hålet till vattenbehållaren utan det rinner längs med pipen ner någonstans igen. Pipen skulle behöva ha vassare kant eller nåt. Vart tar detta vägen tro? Ner tillbaka nånstans och gör ett nytt försök upp igen bara?
[bild]
Låter märkligtÉ ÉlPon skrev:För övrigt så börjar jag undra om det tjutande ljudet kommer från allt vatten som legat nertill i maskinen. När den tömts på vatten har den sen varit tyst en period. Förut när man drog runt trumman för hand så skvalpade det nertill av vatten. Jag trodde det va nån vattenpump eller nåt man drog runt… Så låter det inte nu när översvämningen verkar fixad.
Att det skapar tjutet eller att det skvalpade?electroluxaren skrev:
Se bild nedan där fläkten är borttagen där man även skymtar kondensorn en bit in. Det var en jäkla massa vatten förr så skvalpet var nog att fläkten vispade runt vattnet. Dock lite märkligt att fläktkåpan är så vattentät att det blir sån nivå.
Nu har även det sista rasslande ljudet nästan försvunnit. Jag sprayade lite wd40 på fläktens axel och blev det tyst, men kommer kanske tillbaka igen (sprayade alltså bara längst ut vid fläkten, inte inne vid lagret på axeln). Var en del rost där. Men vad som skapade ljudet vet jag ändå inte riktigt. Plastfläkten glappar lite längs med axeln. Än så länge rasslar den nu bara till lite när trumman vänder riktning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag skulle bytt fläkten den skall inte glappa och det blir bara värre tills det havererar riktigtÉ ÉlPon skrev:Att det skapar tjutet eller att det skvalpade?
Se bild nedan där fläkten är borttagen där man även skymtar kondensorn en bit in. Det var en jäkla massa vatten förr så skvalpet var nog att fläkten vispade runt vattnet. Dock lite märkligt att fläktkåpan är så vattentät att det blir sån nivå.
Nu har även det sista rasslande ljudet nästan försvunnit. Jag sprayade lite wd40 på fläktens axel och blev det tyst, men kommer kanske tillbaka igen (sprayade alltså bara längst ut vid fläkten, inte inne vid lagret på axeln). Var en del rost där. Men vad som skapade ljudet vet jag ändå inte riktigt. Plastfläkten glappar lite längs med axeln. Än så länge rasslar den nu bara till lite när trumman vänder riktning.
[bild]
[bild]
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden