Hej

Vi har en LG tvättmaskin som vibrerar och rör sig trots att vi har ställt in benen 5 miljoner gånger, kollat med vattenpass, satt gummifötter och så vidare men inget hjälper. Det kan fungera kanske 1 eller 2 tvättar sen åker den iväg igen.

Kan maskinen vara sönder på något sätt eller är vi helt enkelt sämst?

tack på förhand
 
P
A amenti skrev:
Hej

Vi har en LG tvättmaskin som vibrerar och rör sig trots att vi har ställt in benen 5 miljoner gånger, kollat med vattenpass, satt gummifötter och så vidare men inget hjälper. Det kan fungera kanske 1 eller 2 tvättar sen åker den iväg igen.

Kan maskinen vara sönder på något sätt eller är vi helt enkelt sämst?

tack på förhand
har du bild på underlaget där den står?
Vissa ytor kan få vilken maskin som helst att dansa..
 
  • Gilla
gaia
  • Laddar…
Maskintok skrev:
har du bild på underlaget där den står?
Vissa ytor kan få vilken maskin som helst att dansa..
Matta
 
  • Marmormönstrad matta på golv nära vit tvättmaskin.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
1
  • Laddar…
P
A amenti skrev:
Matta
Det där underlaget är halt..
Skulle kunna prova med en antihalkmatta...
Jag klippte ut 4kanter och ställde våran nya maskin på när den dansade..
 
  • Gilla
A.Lindvall
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Det där underlaget är halt..
Skulle kunna prova med en antihalkmatta...
Jag klippte ut 4kanter och ställde våran nya maskin på när den dansade..
Vilken har du köpt?
På just det här klippet står den ju still men den lever ändå jävel. Plus att vi har vridit ner centrifugeringen från orignalinställningen i valda programmet
 
P
A amenti skrev:
Vilken har du köpt?
På just det här klippet står den ju still men den lever ändå jävel. Plus att vi har vridit ner centrifugeringen från orignalinställningen i valda programmet
jag köpte vanlig antiglidmatta från biltema..
Men den där maskinen låter som om ett lager är slut.. Eller rulle..
Den låter inte bra...

Blir en väldig massa obalans med tvätt i maskinen om något av dessa inte är hela..
 
Maskintok skrev:
jag köpte vanlig antiglidmatta från biltema..
Men den där maskinen låter som om ett lager är slut.. Eller rulle..
Den låter inte bra...

Blir en väldig massa obalans med tvätt i maskinen om något av dessa inte är hela..
Jag hoppades att du skulle säga nåt sånt.... vet du om det är svårt att kolla eller är det lika att chansa och köpa en ny?
 
P
A amenti skrev:
Jag hoppades att du skulle säga nåt sånt.... vet du om det är svårt att kolla eller är det lika att chansa och köpa en ny?
Nja inte så väldigt svårt.. Men en hel del jobb..
Jag har en som jag köpte begagnad..
Där jag ska byta lager..
Men hela maskinen i stort sätt skall isär..
Och trumman bort så sitter det inre lagret där.
rullarna sitter runt trumman..

Så det beror på hur mycket tid och plats man har...
 
  • Gilla
Fadai
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Nja inte så väldigt svårt.. Men en hel del jobb..
Jag har en som jag köpte begagnad..
Där jag ska byta lager..
Men hela maskinen i stort sätt skall isär..
Och trumman bort så sitter det inre lagret där.
rullarna sitter runt trumman..

Så det beror på hur mycket tid och plats man har...
Okej, har varken tid, plats eller lust haha.. Har bråkat nog med denna maskinen är så fruktansvärt less den, det jobbiga är bara om en ny skulle bete sig likadant, att det skulle bero på golvet eller nånting
 
P
A amenti skrev:
Okej, har varken tid, plats eller lust haha.. Har bråkat nog med denna maskinen är så fruktansvärt less den, det jobbiga är bara om en ny skulle bete sig likadant, att det skulle bero på golvet eller nånting
Jo det kan det ju vara men jag tror att det skulle räcka med antiglidmatta isåfall..
 
Vi sitter i lite likande sits, köpte gummifötter och mätte in i våg ett antal gånger. Maskinen "smyger" iväg en bit vid varje tvätt. Tror dock att den är på väg att köra sin sista tvätt inom kort..

Gnisslande ljudet är ett nytt trick den lärt sig senaste veckorna, något proffs kanske kan gissa exakt vad ljudet beror på? :)
 
LevaLivet LevaLivet skrev:
Vi sitter i lite likande sits, köpte gummifötter och mätte in i våg ett antal gånger. Maskinen "smyger" iväg en bit vid varje tvätt. Tror dock att den är på väg att köra sin sista tvätt inom kort..

Gnisslande ljudet är ett nytt trick den lärt sig senaste veckorna, något proffs kanske kan gissa exakt vad ljudet beror på? :)
Ja den gör exakt sådär. Vi mäter in den så står den still fast vibrerar ändå sådär som i din film och smyger lite varje gång för att sen åka iväg.... Har hållit på att försöka justera in den jag vet inte hur många gånger och med olika gummifötter men inget hjälper, motivationen är inte så hög att hålla på och försöka ställa in den så mycket mer :(
 
P
LevaLivet LevaLivet skrev:
Vi sitter i lite likande sits, köpte gummifötter och mätte in i våg ett antal gånger. Maskinen "smyger" iväg en bit vid varje tvätt. Tror dock att den är på väg att köra sin sista tvätt inom kort..

Gnisslande ljudet är ett nytt trick den lärt sig senaste veckorna, något proffs kanske kan gissa exakt vad ljudet beror på? :)
Den där går att laga men den ger upp snart.. :crysmile::crysmile:
 
https://www.byggahus.se/forum/threa...d-och-baest-i-test.336398/page-4#post-3219422

"Jag hyr ur fastigheter och bytte ut alla maskiner mot LG direct drive. Det är bra maskiner men en otroligt viktig information som jag missade och detta test missade är att dessa maskiner inte bör användas på andra underlag än betong, det är dessutom lg:s rekommendation. Installeras dom i ett hus med trossbotten kommer dom att vibrera något hemskt. Jag fick renovera två badrum som följd då fogen vibrerade ur klinkersättningen och skadade fuktskyddet. All kred till Mediamarkt och LG som efter samtal bytte ut alla maskiner mot maskiner av annat märke och utan direct drive. Om man läser LG:s manual framgår det tydligt och man kan även söka info på nätet om skakade LG maskiner. Vi provade allt från vibrationsdämpande mattor etc. Dessa maskiner som vann är ENDAST för betongolv, man kan inte nog betona detta då otroligt många har vibrationsproblem.
Mvh Mats"

Vi har trägolv och den här maskinen fanns när vi flyttade in.... finns det någon som är anpassad för trägolv?
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
P
A amenti skrev:
[länk]
va är det för mysko maskin..
Bara betonggolv... :thinking:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.