Tack för grym expertis! Vart handlar man reservdelar bäst? Håller tummarna för att det inte är några följdfel!

Har handlat reservdelar till olika vitvaror på nettoparts.se

P
Sök på reservdelnumren som finns på din senaste bild
Kan finnas på e-bay eller flera andra siter

Beställde både backventil och spolarmsväxlare av min lokala reparatör för 1100:-. Skulle komma i veckan! Tack för alla bra tips! Återkommer hur det gick :)

• Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
Jag plockade ihop maskinen i torsdags så nu diskar den skinande rent och brummar inte längre! Tack för bra tips och råd!

• Gilla
Mach77777 och 2 till
  • Laddar…
Jag har samma fel på samma modell. Intressant.

B biggles12 skrev:
Jag har samma fel på samma modell. Intressant.
byt växelventil, funkade för mig. Som ny.

Det är planen!

Hej, hur får man loss växelventilen/spolarmsväxlaren på asko? Har nog samma problem på min diskmaskin.

E Emeee skrev:
Hej, hur får man loss växelventilen/spolarmsväxlaren på asko? Har nog samma problem på min diskmaskin.
från baksidan har jag för mig

E Emeee skrev:

Jag plockade fram diskmaskinen så man kommer åt den bakifrån och om jag inte minns fel så måste man bryta på både vänster och höger sida bakifrån sett. Riktigt pilligt. Men får man klacken att släppa från ena sidan och lyckas få den förbi den andra utan att den första hoppar tillbaka så kommer den rakt nedåt.

Har ungefär samma problem på samma modell, fast med skillnaden att min inte cirkulerar vatten alls. Om jag slår av och på den med strömbrytaren några gånger kommer den igång igen (ibland). Ska börja med att plocka isär och kika på växlaren!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.