electroluxaren skrev:
kolla sladden som går fram från brytaren till inlopsventilen att den inte ligger i kläm eller är av.
vänd stickproppen i väggen och gör om testet

nu är det lite hugget som stucket om det är kretskort eller swich
Tog bort micron och Ohm-mätte den. Opåverkad har den slutning, 0,2 Ohm. Påverkad/sluten är den bruten. Hur kan det då bli 230V när micron är påverkad/sluten och ingen spänning när micron är opåverkad..??🤔🤔
 
P
N Nahojj skrev:
Tog bort micron och Ohm-mätte den. Opåverkad har den slutning, 0,2 Ohm. Påverkad/sluten är den bruten. Hur kan det då bli 230V när micron är påverkad/sluten och ingen spänning när micron är opåverkad..??🤔🤔
tre stift?
och hur stickproppen siter i väggen
 
electroluxaren skrev:
tre stift?
och hur stickproppen siter i väggen
Två stift på micron. Mäter jag på kablarna borttagna från stiften har jag 230 V när jag slår på diskmaskinen.
 
N Nahojj skrev:
Två stift på micron. Mäter jag på kablarna borttagna från stiften har jag 230 V när jag slår på diskmaskinen.
När jag tar bort kablarna från stiften på micron börjar det brumma på samma sätt som när jag aktiverar micron ch jag får tre blink på röd diod för program klart.
 
P
N Nahojj skrev:
När jag tar bort kablarna från stiften på micron börjar det brumma på samma sätt som när jag aktiverar micron ch jag får tre blink på röd diod för program klart.
Nu först kikade jag på vilken maskin du har
och då kan jag skriva att detta felet är extremt vanligt på denna nuvarande plattform.
två sladdar till kretskortet som avgör vad som hänt
dvs kretskortsfel även på denna maskinen
dessa kinesiska kretskort brukar hålla precis 5-år därefter är det bara skrot
gör dig själv en tjänst och köp en bättre bosch
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.