Vitvaror
JAH: Gammal tråd , men tänkte uppdatera med resultatet då det kan hjälpa andra. Problemet jag hade var att maskinen stannade i programmet efter en stund, typ 30-60min.I övrigt fungerade allt, och jag kunde till exempel starta ett snabbprogram för att köra klart tvätten. Började iaktta maskinen noggrannare under körningarna och märkte då att stoppet kom efter att maskinen gjort en del
Alfredo: [citat] Och det blandar man ju ut i en hink lagom varmt vatten.
Höghus: Så svaret på min ursprungliga fråga är alltså ”Ja”? 😀 /Höghus
Stefan1972: Från början är skåpen pulverlackerade. Det går inte på långa vägar att få nåt bra resultat att måla med vanlig färg. Det kommer att se konstigt ut och bli väldigt känsligt.
matslew: [citat] Lampan bytt. Reservdelen från Electrolux kom ända fram till skärgårdsön där spisen står 👍
Blåstjärna: Hej, bumpar tråden då jag har samma problem. Var ska slangen fästa? (vilken del) Jag gissade på ett ställe vid/på pumpen/filtret men lyckades inte få fast den där, klämman verkade för liten och jag såg inte var annars jag kunde fästa den. Tacksam för svar!
BiFuel: [citat] Denna heter HB74AR554E enligt en etikett på sidan. Men har köpt en ny nu. Skänker denna till nån som nöjer sig med varmluftsugn 🙂
sp00ky75: Testade nu. Körde alla element, ett i taget, passade på och kollade motstånd (med trådarna bortkopplade). Övre, funkar, 22ohm Ring, funkar, 21ohm Nedre, funkar, 52ohm Listen runt luckan sitter perfekt och gångjärn verkar OK, alltså dörren öppnas/stängs som det ska, inga konstigheter. :thinking:
Höghus: Den här symbolen dyker upp när det är 25 min kvar på en Auto-disk, jag antar att zeoliten börjar jobba då. Öppnar jag luckan hörs att en fläkt varvar ner och det nåt sprak/knaster som avtar. Får köpa sköjmedel och testa om det blir bättre. Fru Höghus klagar på att besticken är fula, det kanske också blir bättre med sköljmedel. /Höghus [bild]
Anonymiserad 137805: [citat] du måste mäta det befintliga kappilärrörts läng och märka ut det på den nya så att änden hamnar exakt rätt överskottet får du försöka få plats i holken
Fideliox: [citat] Tack, då skiter jag nog i det. Trist att nya grejer är så dåliga, mitt 40 år gamla kylskåp var lättare att rensa. Detta kylskåp är bara 2 år gammalt. 🙄
sjoelund: Hur är det med hjulen i nedre backen? Om de är sneda kan diskmaskiner ibland inte fritt snurra spolarmen.
Anonymiserad 137805: [citat] nej inte på en frys
Anonymiserad 137805: [citat] felkoden härleds till cirkulationspumpens rotation
Anonymiserad 137805: [citat] ja det är lite pyssel med att byta denna iofs med R600A man lite specialverktyg behövs. hur eller hur är det en konventionell kompressor, följer med startrelä och startkondensator den tappar kylan snabbt om det är varmt i rummet
Småhusägare: Blev som natt och dag att tvätta efter att fötterna och fjärdern fixades 👍
Comfort Thomas: [citat] satt skräp i själva i själva vattenhjulet där man tömmer ur vattnet och vill minnas att det var skräp där senast också när den larmade så vattnet pumpas väl inte bort som det ska och någon läcka finns nog då så det rinner ut . inträffar det vartannat år så kan jag leva med det 😃
MathiasS: [citat] Just det du förstår poängen. Det har blivit mer komplicerat.
Anonymiserad 137805: [citat] Nu först kikade jag på vilken maskin du har och då kan jag skriva att detta felet är extremt vanligt på denna nuvarande plattform. två sladdar till kretskortet som avgör vad som hänt dvs kretskortsfel även på denna maskinen dessa kinesiska kretskort brukar hålla precis 5-år därefter är det bara skrot gör dig själv en tjänst och köp en bättre bosch
Anonymiserad 137805: [citat] ta det nästa gång om det blir nån...
Anonymiserad 137805: [citat] Jo det kan antyda på en serie som grund, men det är en helt egen serie som inte finns att hitta reservdelar på bosch till
Anonymiserad 137805: [citat] slå en den så att det låter, D-strängen på gitarr för hårt kör ner lagren i motorn , för löst slirar den varje gång den byter varv
Anonymiserad 137805: [citat] Kanske är dubbelt så högt?