Vi fick problem med diskmaskin ”gammal” den vill inte spola in vatten, för det är ett läckage som vi hittat. Vi har plockat ut underplåten och hittade denna (bild 2)plastbehållare, men vad är det i den.
Bild1 kontakten som är läckage
Bild 2 Behållare med ngn sorts filterfunktion
Bild 3 o 4 kontakten som är trasig.
Då stora frågan vart kan man beställa en sådan
Bild1 kontakten som är läckage
Bild 2 Behållare med ngn sorts filterfunktion
Bild 3 o 4 kontakten som är trasig.
Då stora frågan vart kan man beställa en sådan
Du beställer på Mieles hemsidan. Bild 2 är saltbehållaren, bild 3-4 är på pressostaten/tryckvakt
Tack för svar. Vi ska nog ringa imorgon, tyvärr är maskinen så gammal, så det är svårt att få reservdelar via miele, som lagerför reservdelar i 15 år. Dock hittade vi en firma där pressostaten fanns. Ha en fin kväll.C Cider skrev:
PS Blir nog en ny diskmaskin DS
Klicka här för att svara



