Är ju en praktisk funktion med automatisk lucköppning men tråkigt om någon har köksinredning som inte tål ångan som kommer ut. Har inte själv något problem med detta. Stör mig lite på att maskinen på landet inte har den men det är en äldre maskin.

• Gilla
EllinorLag
  • Laddar…
P
Nyfniken Nyfniken skrev:
Eller så låter man luckan vara stängd bara. Jag ser inte problemet, rent vatten luktar inte illa. Gör rent maskinen med jämna mellanrum och använd diskmaskinsrengöring då och då.
Det blir alltid lite vatten kvar på någon del; under ett vinglas eller en skål. Och hos oss, där vi ofta drar igång maskinen och åker hemifrån några dagar är det en viktig funktion. Maskinen luktar inte bra efter sju dagar om den står stängd efter disk, det vet alla som provat.

• Gilla
Harald Blåtumme och 2 till
  • Laddar…
X
Keiller Keiller skrev:
Då föredrar jag zeolith som finns i min diskmaskin. Disken är torr när jag öppnar luckan.
Vår har en fläkt som fläktar ut i nederkant av luckan. Funkar skitbra.

F
Nu har jag fått nya luckor av ikea. Ser framemot att göra om detta om ca 2-3 år igen

Tycker det är lite dålig service att de inte kan köra hem det utan jag fick köra 3 mil till deras utlämningsställe och hämta det inom 2 dagar. 🤔

Redigerat:
J
Mulvaden skrev:
Det blir alltid lite vatten kvar på någon del; under ett vinglas eller en skål. Och hos oss, där vi ofta drar igång maskinen och åker hemifrån några dagar är det en viktig funktion. Maskinen luktar inte bra efter sju dagar om den står stängd efter disk, det vet alla som provat.
ur vattenskade(och brand)synvinkel känns det tveksamt att dra igång maskinen och resa bort, jag skulle börja köra maskinen på snabbprogram nån timme innan avfärd istället.

• Gilla
Bromma1927 och 3 till
  • Laddar…
P
J JohanLun skrev:
ur vattenskade(och brand)synvinkel känns det tveksamt att dra igång maskinen och resa bort, jag skulle börja köra maskinen på snabbprogram nån timme innan avfärd istället.
Ja vill man vara hemma och bevaka alla maskiner så inget går snett när dom är igång så står det var och en fritt såklart.

Jag antar att du stänger av vattnet till huset och all el när du lämnar hemmet också.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.