Vitvaror
Kerstin21: [citat] Till vänster sitter den till lampan När jag trycker in den slocknar lampan och det surrar
Pob7: [citat] Ja precis, luktar lite plast om den. Menar vid centrifugering då den snurrar som snabbast, då tycker jag det doftar mer.
MathiasFr: Vi har en gammal Siemens torktumlare som bara körs sporadiskt. Skulle därför vilja flytta den till en plats där jag önskar placera tung last ovanpå (ca 70kg, max 100kg). Jag hittar ingen info om detta är tillåtet. Vad tror ni?
-- --1: [citat] Kanske en fråga för en ny tråd. Men hur är uppfattningen kring Bosch? KGN33 / KGN36
Gustav-: [citat] Det skulle ju förklara en hel del! [citat] Det låter lite för farligt för min smak, att mäta 400V under tidspress. Plötsligt glömmer man att dra kontakten i väggen innan man börjar pilla på kontakterna i ugnen. Om det är stor sannolikhet att det är något fel på värmeelementen så kanske det bästa är att bara köpa alla tre elementen nya för totalt 1500 kr.
Trollöra: [citat] Juvars! luckor i mdf och delar i plast även bättre ;)
Anonymiserad 137805: [citat] Nästan alla har zeolut men den senaste generationen påstås vard bra. ECO är alltid det sämsta valet
Grodnacke: [citat] Ja. Allt verkar okej. Det var mycket ludd mellan trumman fläns och bakre kant som jag tagit bort. Kan ha påverkat. Eller bara att remmen är gammal. Får provköra imorgon och se hur den går.
Anonymiserad 137805: [citat] tyvärr är ju detta i början av den kinesiska eran där samtliga elektriska komponenter var skit.
Felix.S: [citat] Okej! Tack, då vet jag vart jag ska börja kolla iaf :) Glömde förövrigt nämna att maskinen ”klickar” mer än vanligt. Speciellt vid de tillfällena då trumman inte riktigt orkar runt.
chokonanana: Vi upptäckte efter att jag skrivit frågan här i forumet att det läcker från trumman. Troligtvis så gick maskinen torr och värme bildades. Tack för alla svar! Vi beslutade i att köp en ny maskin.
Anonymiserad 137805: [citat] kanske jag var för snart 4 år sedan... Men vad har du för fel på dina?
torbeno: Står kylen och frysen kloss an mot varandra eller finns det en träskiva emellan? Står kylen till vänster och frysen till höger?
Cerb: [citat] Precis, men det gäller väl enbart vilket skåp som måste stå till vänster/höger, inte avstånd till vägg?
JN72: Bra jobbat! Var tvungen att kolla när jag skrev att jag fixat vår maskin, men det är snart 2,5 år sedan och den är fortfarande som ny 😊 Vi fick vår i samband med husköp så vi hade inte kunnat påverka, men har iaf lärt oss att det är viktigt att tömma och skölja ur vattentank och att skölja av filtret.
Vonelffors: Du får koll så att spänningen in till maskinen är schysst, annars är det elektronikbyte som gäller
Cerb: [citat] Ah, hos mig har de bara bytt motorn men inte fläktbladen, så de får återkomma på ett nytt försök :)
Anonymiserad 137805: [citat] En sprängskiss är en sprängskiss. Olika tillverkare har olika layouts Om layouten är liknande mellan två märken är det ena brandat. Tex tog electrolux in gasspisar för + 15år sedan, klistrade på lite olika emblem men utöver det gjordes ingenting. Samtidigt tog de in side by side skåp som märktes om på motsvarande sätt. Fler exempel finns. Gemensamt är att produkterna inte
thomis: Hej, Kul det löste sig även för dig. Jag väntade ut den(vet inte om knuffen i sidan hade någon påverkan), och till slut verkar det som den hittade tillbaks till att fylla upp tanken inför nästa disk. Maskinen är utbytt mot ny efter renovering, men mig veterligen fungerar den gamla än. Den nya är jag livrädd för med alla nya funktioner. Jag har svårt att förstå varför vitvaror
Anonymiserad 137805: [citat] WD4
JPW: Och det är detta glaset: https://shop.electrolux.se/matlagning/spisar-ugnar-och-hallar/halldelar/glaskeramikhall-590-x-520-mm/p/5614104114
Demmpa: [citat] Har använt stekbordet ihop med kombizonen, det fungerade perfekt, inga problem med hällen, stekte på bra över hela stekbordet, [bild]
Anonymiserad 137805: [citat] Det har du helt rätt i när det gäller samansättningen av kemet får du gå på respektive tillverkare
Avemo: [citat] Det finns något av en begreppsförvirring här. Det finns inga induktionsspisar med 400V elementspänning. Men de brukar kunna anslutas till tre faser och nolla. Om du har framdraget tre faser till spisen så bör du se till att spisen också kan anslutas till detta. Enfasanslutning är mest i mindre lägenheter.
pl259: Glömde denna tråd. Löst, felet var att sköljmedlet var alldeles för tjockt ! Efter utspädning fungerar det.
Håkan Jakobsson1: [citat] Okej då förstår jag lappen. Ja vi har provat alla knappar.. så fort man sätter på kylen så larmar (ljud & röd blink) den för att den är varmare än måltemperaturen då trycker man på den knappen så slutar den låta men den röda fortsatt tänd tills det bli kallare. Men som sagt så fort den når -8 börjar den ticka. Vi hittar ingen lösning, får köpa nytt istället. Jag
Anonymiserad 137805: [citat] Undras om inte TS gjorde det för 6 år sedan?