H
Harald Blåtumme: Alltid litet skoj när gamla trådar väcks till liv! Tråden handlar ju om långsiktig hållbarhet på vitvaror, fortsatt intressant inte bara för mig uppenbarligen. Jag spanade in denna och insåg att jag hade postat i den 2020 se ovan. Så här inne på 2024 kan jag konstatera: - Kyl och frys, från Husqvarna (electrolux) Mariestad, nu 20 år gamla: inga reparationsåtgärder har behövts,
20 svar · 14,3k läst
T
Tobiasen: [citat] Ja jo det förstås.
3 svar · 801 läst
J
Anonymiserad 137805: [citat] absolut kvävgas max 1bar
16 svar · 2,0k läst
·
M
Anonymiserad 137805: [citat] Såå negativ, dåliga vibbar, ge grabben en chans...
21 svar · 6,9k läst
M
magnu: 😀
14 svar · 3,4k läst
·
husägaren TS
husägaren TS: Klamman på första bilden är ju lös! Såg nu att du fått det tätt!!!
39 svar · 2,9k läst
·
Anna-B
Anna-B: Hej! Några år sen jag startade denna tråd, men för mig blev lösningen till sist att lägga en utsågad täcksida (13 mm) mellan stommarna och bänkskivan (på 20 mm). Blev faktiskt väldigt snyggt, men ja - lite meckigt. Nu har jag dock sålt den lägenheten och precis fått tillträde till min nya lägenhet. Inbillade mig att något skulle ha hänt sen 2020, men efter x timmars googlande
5 svar · 5,8k läst
D
Anonymiserad 137805: [citat] ja ja det har ingen betydelse då maskinen använder den alltid i sköljprogrammetr
5 svar · 3,3k läst
K
Anonymiserad 137805: [citat] om det är en kondensor synlig så är det som på de "gamla" ok då bör det fungera
29 svar · 6,9k läst
·
lsoderlund
lsoderlund: Idos-pumparna är det som åsyftas. De som pumpar ur tvättmedel och sköljmedel. De behöver göras rent med jämna mellanrum. Dock så är det oftast dem som ger upp, vi gav själva upp och köpte en annan maskin, och la till 5 års försäkring 😂 där vi erhåller en ny eller likvärdig maskin om den rasar inom 5 år. Blev dock inte en Bosch denna gång.
21 svar · 31,8k läst
·
J
Anonymiserad 137805: [citat] SW och LD serien är svenska du ser skillnaden mot de övriga mycket kantigare
15 svar · 5,6k läst
C
Anonymiserad 137805: [citat] händer hela tiden
48 svar · 16,4k läst
·
N
Anonymiserad 137805: [citat] Bra spanat!
164 svar · 180,0k läst
·
P
Anonymiserad 137805: [citat] Om den behöver bytas så är ju resa och arbetskostnad mång dubellt mot vad pumpen kostar, den är så lätt att byta så det gör du troligen själv eller med lite hjälp
10 svar · 1,2k läst
nino
nino: Men ska tydligen inte vara så jäkla snabb, det var inte klart 😄 Ni funkar det som det ska
2 svar · 1,0k läst
·
useless
useless: Hallå, nu tycker jag att vi gemensamt i denna tråd sjunger "We shall overcome".
30 svar · 3,6k läst
·
M
Anonymiserad 405730: [citat] Kolla det först låter som den lutar utåt..
3 svar · 874 läst
K
Kaboj: Tack👍 Det var lösningen på svärmors problem
2 svar · 6,0k läst
·
D
Dilato: [citat] Jajamen
9 svar · 2,9k läst
·
nino
nino: [citat] Du har ingen länk till regulator? Nedre vänstra är en med dubbelzon, stor eller liten kastrull
11 svar · 1,4k läst
·
M
Anonymiserad 137805: [citat] det hade ju varit kul om det stod i produktbeskrivningarna vilket tillverkarland det är det står ju redan i vilka länder de är CE-märkta, typ Asienmarknaderna, Marocco, Ukraina, VDE https://static.elongroup.se/Document/Article/208004/faktablad-brodrost--grill-bosch-tat5p425.pdf
11 svar · 2,1k läst
·
B
bor_bra: Tack för tipset. Instruktionsbok är underskattat. Vi ska testa mer.
10 svar · 4,6k läst
·
J
Anonymiserad 137805: [citat] Nä det är långtifrån intressant...
10 svar · 7,5k läst
·
B
bratwurst: [citat] Tack!
11 svar · 4,1k läst
J
jonaserik: Dessa säkringar som det kallas är av engångsbruk och sitter i dom flesta kaffebryggare och andra sakar. Finns i ett flertal temperaturer, blir avbrott i dom och får i de flesta fall inte bytas ut, då dom sagt upp sig av att något genererat för hög värme. Tex kortis i ett par varv på en värmeplatta. Går att läsa om här
5 svar · 1,9k läst
J
Anonymiserad 137805: [citat] Beror på vinkeln och glappet
10 svar · 1,2k läst
·
ogl85
ogl85: [citat] Hej! Har inte köpt något än. Håller lite koll på begagnatmarknaden just nu och se om det dyker upp något intressant. Finns några gamla husqvarana modeller som har vred.
14 svar · 3,5k läst
P
Pjer Polanski: Kolen är även nya (från Miele) och det var mycket bra att du ställde frågan. Jag dubbelkollade och kolen hade inte 100% kontakt. Endast trumman hade kontakt och var jordad, men "plåtblecket" inuti trumman hade ingen kontinuitet alls fast det är en naken plåtbit. Ungefär som om den var klarlackad. Så jag tog ett sandpapper och slipade på plåten (se bild) och då blev det mycket bra
15 svar · 9,5k läst
·
O
Anonymiserad 137805: [citat] du hittar inga produkter av idag som går bra i en omgivningstemperatur under +16/10 C grader. men en 70-talare med två kompressorer lär ju gå bra.
10 svar · 3,0k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.