P
Anonymiserad 137805: har du ånga så ta bort höger sida där sitter presostaten ta loss den och kör ånga/vatten i slangen från den till brunnen
51 svar · 54,3k läst
·
J
Anonymiserad 137805: [citat] tidsmaskin som du ställer in 1993 på är det som gäller
1 svar · 2,1k läst
·
K
Anonymiserad 137805: [citat] avfrostningselementet är i två delar men några hundra ohm
3 svar · 1,0k läst
L
Anonymiserad 137805: [citat] att mäta är att veta
9 svar · 2,6k läst
T
twp: [citat] Ok, tack! Får se om andra har liknande erfarenhet/problem. Känns som att det borde påverka båda förbrukning och hållbarhet negativt men kanske främst hållbarhet.
4 svar · 3,0k läst
T
twp: [citat] Hej, Undrar om problemet löste sig, ifall du testade byta termostat osv. Har ett liknande problem. Inte lika extremt, mellan -13 och -24 men funderar om det är normalt eller något fel. Sett att många skriver att det är ganska normalt med stor diff i kombi kyl/frys men jag bet inte.
2 svar · 2,5k läst
·
H
Anonymiserad 137805: [citat] Nu vet jag ju inte vas det är för tillverkning men vissa länders kvalitetsstyrning medger detta. viss ser det tråkigt ut men det påverkar ingenting. det som stör mig är att det ser ut som att de valt att löda aluminiumrör med silverlod till koppar resp stål
1 svar · 1,2k läst
·
T
twp: Tänkte bara uppdatera/avsluta tråden: Det slutade med att jag skrotade maskinen. Plockade först isär den och sparade lite delar och körde därefter resten till tippen. Skulle någon vara i behov av några delar så säg till. Har tagit smågrejer som pumpar, relä, motor och sånt.
19 svar · 4,2k läst
·
E
Anonymiserad 137805: [citat] Finns för halva priset, oavsett så är det en bättre investering
8 svar · 714 läst
T
Anonymiserad 137805: eller slängt in de avsiktligt
4 svar · 505 läst
·
T
Anonymiserad 137805: [citat] du får berätta mer vad som avses, fästskenor är ju icke normalt
1 svar · 730 läst
·
H
Anonymiserad 137805: [citat] det rekommenderas -18C men det brukar bli kallare i boxar och ännu kallare längst ned
4 svar · 974 läst
·
A
Anonymiserad 137805: [citat] undras hur många ggr TS gjort detta sedan 2015?
10 svar · 8,4k läst
J
Anonymiserad 137805: [citat] SR är ett allmänt feltillstånd som kan bero på mycket Oftast är det avfrostningselementet eller termosäkringen
3 svar · 9,4k läst
·
S
Sackaros: [citat] Härligt!
8 svar · 7,7k läst
·
X
xxargs: Ofta är det en stor plastfoliekondensator på kortet[1] som med tiden (och överspänningsspikar på elnätet) tappar kapacitans och det blir allt mindre ström över till elektroniken och det börja komma konstiga beteende och till sist inte vill hålla kylan - att byta den till en likvärdig kondensator samma typ/klass, kapacitans och spänning samt mått och benavstånd kan i många fall
6 svar · 2,5k läst
·
J
Jocke Best: [citat] Håller med, tror han ville tjäna en hacka
10 svar · 3,6k läst
·
Keiller
Keiller: Vi har en Bosch värmepumpstumlare och tycker det går riktigt bra att köra påslakan. Torrt på 1-1½ timme ungefär men då är det bara sängkläderna från en dubbelsäng som körs. Inga besvär med "klumpbildning" av lakanen heller. Däremot duntäcken tar lite tid och då får vi lägga i några tennisbollar också så de blir "fluffiga" och inte korvar ihop sig.
9 svar · 3,1k läst
D
drömmenomlandet: Ommdet är ytte åverkan på ugnen, t ex skada på termometern eller smuts i uttaget tex. Eller om man inte följer manualen - låt säga att ugnen ska stängas av när man gör så och sedan man får sätta på den med rätt måltemperatur. Men rent spontant låter det inte som att man kan göra så mycket fel med termometern...
1 svar · 910 läst
S
Anonymiserad 137805: [citat] dörrarna tar du bort de undre gångjärnen och släpper ner dessa, då är den övre piggen utskruvbar lyft sen panelen 5cm in i skarven och bänd upp
7 svar · 1,0k läst
·
J
Jakob.O: [citat] Vad gör denna ? Ljudet börjar direkt när maskinen startar och låter till den har tömt ut vattnet.
2 svar · 1,4k läst
·
S
Slottsfrun: [citat] Display på ugnen, skulle det stå. Inte ”opinionen” utan ugn. 😊
3 svar · 1,5k läst
·
F
FilleSoder: Hej! Vi hade precis samma problem på en ny Cylinda maskin. Kontaktade återförsäljaren som kontaktade cylinda. Det kom ut en tekniker som konstaterade att en motvikt under maskinen satt löst och drog åt denna. Efter det blev maskinen helt tyst.
14 svar · 4,8k läst
·
K
Anonymiserad 137805: [citat] Än värre
3 svar · 1,7k läst
·
P
Anonymiserad 137805: [citat] Det har kommit in något i pumpen
3 svar · 1,1k läst
·
Y
YuGi: [citat] Hmm, det är ju rätt djupt. Utöver den inbuktning som redan är/brukar vara i själva kylen/frysen menar du? Har en bänkskiva bredvid och monterade överskåp som begränsar lite för att det ska se snyggt ut, men t ex en 22mm distans skulle jag nog kunna klara. På gott och ont behöver jag då också fixa ett galler alternativt list på sidan av kylens bakkant, mellan bänkskiva och
3 svar · 2,5k läst
S
Stugmannen: [citat] Kanske inte i lägenhetenen då sbs är mycket djupare än en vanlig kyl så den hade byggt ut för mycket i förhållande till andra skåp. Sen beror det som sagt på hur många man är i hushållet då kylen rymmer mycket men frysen mindre än en vanlig frys men mer än en kombikyl/frys. Har sett separat frys med ismaskin om det är en dealbreaker.
8 svar · 6,5k läst
DjuDju
DjuDju: [citat] Enbart en värmezon (tror jag) men det ser ut som ett läckage i kylelementen. Se bilder nedan
6 svar · 1,7k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.