Hej!
Vår diskmaskin vägrar starta och meddelar felkod e-19. Den är ca 1 år gammal. Modellnr sn636x02ae/08.
Efter en googling läser jag att det är nåt fel på dispensern. Nån som har nåt tips? Ringer dem på måndag men vill gärna diska nu.
Har provat omstart ink urkoppling av sladd utan resultat.
Vår diskmaskin vägrar starta och meddelar felkod e-19. Den är ca 1 år gammal. Modellnr sn636x02ae/08.
Efter en googling läser jag att det är nåt fel på dispensern. Nån som har nåt tips? Ringer dem på måndag men vill gärna diska nu.
Har provat omstart ink urkoppling av sladd utan resultat.
Hej, fick precis denna felkod på min Siemens idag. Enligt Siemens webbsida är det dispenser som är fel på. Lösning: kontakta kundservice.
Hur löste du detta? Gjorde du det själv? Kostnad? Min maskin är ca 5 år gammal så jag är väl inte beredd att betala hur mycket som helst...
Tacksam för hjälp!
Hur löste du detta? Gjorde du det själv? Kostnad? Min maskin är ca 5 år gammal så jag är väl inte beredd att betala hur mycket som helst...
Tacksam för hjälp!
Ringde precis deras kundtjänst (imponerad, 17:22 en lördag) och han sa inte alls vad det rörde sig om utan att en tekniker måste komma och det kostar 950:- (efter rot) + reservdelar... Om det behöver bytas ut något.Johan Van Kuyl skrev:
Ok, tack ändå. Jag tror jag försöker byta dispenser själv...
Ok, hur mäter jag den? Och var sitter den? Dra fram maskinen är ju inga problem, men att hitta prylarnatorbeno skrev:
Supertacksam för hjälpen
På vänster sida framifrån sett.
position 404.
Plocka bort kontakten och vrid ventilen lite försiktigt så att du kan komma åt med mätprober (det är lite svårt att komma åt). Några kohm skall du ha. Har du inget värde alls (avbrott) så är den kaputt. Tänk på att det kan vara en vatten i paketet så hantera försiktigt. Ha en stor handduk i beredskap.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
position 404.
Plocka bort kontakten och vrid ventilen lite försiktigt så att du kan komma åt med mätprober (det är lite svårt att komma åt). Några kohm skall du ha. Har du inget värde alls (avbrott) så är den kaputt. Tänk på att det kan vara en vatten i paketet så hantera försiktigt. Ha en stor handduk i beredskap.
Tack! Jag ska försöka mig på att hitta den på maskinen, tror jag har en mätare i källaren nånstans.torbeno skrev:
På vänster sida framifrån sett.
[bild]
position 404.
Plocka bort kontakten och vrid ventilen lite försiktigt så att du kan komma åt med mätprober (det är lite svårt att komma åt). Några kohm skall du ha. Har du inget värde alls (avbrott) så är den kaputt. Tänk på att det kan vara en vatten i paketet så hantera försiktigt. Ha en stor handduk i beredskap.