tja ibland är det som det är. Ingen tillverkar nåt som ingen behöver så risken är ju ganska stor att inte ens den du hittat finns längre med tanke på att den ej är i lager.

• Gilla
Pin
  • Laddar…
S Stefan1972 skrev:
tja ibland är det som det är. Ingen tillverkar nåt som ingen behöver så risken är ju ganska stor att inte ens den du hittat finns längre med tanke på att den ej är i lager.
Det är väl så det är. Och en sådan specifik modell tillverkas väl dessutom i relativt små serier så kostnaden blir antagligen just därför högre gissar jag.

J JohanVSF skrev:
Nu har jag rotat igenom hela internettet typ 100 ggr om och det enda jag hittar är denna dyrgrip.

[länk]
([länk])

Har ett äldre kök med 55 bredd på nischerna så detta är det enda som skulle funka och jag vill helst inte behöva gå ner till 45 (och helst inte riktigt lika "dyrgripig"... :) ).

Skulle kunna bredda nischen till ca 56 men that's it tyvärr.
Hittade du någon diskmaskin? Står inför samma dilemma och tar gärna emot tips hur du löste problemet..😀

P Patricia Svensson skrev:
Hittade du någon diskmaskin? Står inför samma dilemma och tar gärna emot tips hur du löste problemet..😀
inte ens nu 3 år senare så finns det andra maskiner än 45 och 60 cm breda

• Gilla
ClasseClas och 1 till
  • Laddar…
Jag landade till slut på den där AEG:n jag skrev om här ( https://www.aeg.se/kitchen/dishwashing/dishwashers/built-in-dishwasher/fse63307p/ ) men jag fick"moddade" den något. Den hade långa fötter (för anti-tipp gissar jag) som stack ut längst ner så den egentligen är tänkt att monteras i ett högskåp. De fick jag korta av. Jag ska också skaffa sådana där sidolister i silikon ( https://shop.electrolux.se/diskmask...idopanelstatning-till-diskmaskin/p/1522222320 ) för den här hade någon annan lösning med metallbleck. Sedan ska jag bara fixa en fin front till den i samband med köksluckelackeringen! Det tar lite tid för mig också uppenbarligen... :) Men det är verkligen oerhört skönt att ha en ordentligt diskmaskin nu – och bra är den också, även om den kostade en liten extra slant..! 💸💸💸

Jag väckte nyligen liv i en gammal tråd om min renovering där jag bl.a. skrev om just diskmaskinen. Finns bilder där också! :)

https://www.byggahus.se/forum/threads/modifieringar-av-50-talskoek.432550/post-5830854

/Johan

J JohanVSF skrev:
Jag landade till slut på den där AEG:n jag skrev om här ( [länk] ) men jag fick"moddade" den något. Den hade långa fötter (för anti-tipp gissar jag) som stack ut längst ner så den egentligen är tänkt att monteras i ett högskåp. De fick jag korta av. Jag ska också skaffa sådana där sidolister i silikon ( [länk] ) för den här hade någon annan lösning med metallbleck. Sedan ska jag bara fixa en fin front till den i samband med köksluckelackeringen! Det tar lite tid för mig också uppenbarligen... :) Men det är verkligen oerhört skönt att ha en ordentligt diskmaskin nu – och bra är den också, även om den kostade en liten extra slant..! 💸💸💸

Jag väckte nyligen liv i en gammal tråd om min renovering där jag bl.a. skrev om just diskmaskinen. Finns bilder där också! :)

[länk]

/Johan
Kul att det fungerade med diskmaskinen, vi landar troligtvis i en likadan 😊 jag funderade också på hur vi ska lösa lyckan till maskinen.. men det får vi ta när vi är där 😅ska gå in och läsa ditt andra inlägg, vi ser ut att ha snarlika kök att jobba med! Tack för alla tips!

• Gilla
JohanVSF
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.