3 220 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
Frysskåp Asko vs Bosch?
Hej..
Vi är i behov av ett nytt frysskåp då det gamla Husqvarnaskåpet från 1976 börjar säga upp sig.
Kollade hos lokala vitvaruhandlaren och fastnade för både Bosch och Asko, båda skåpen är i samma prisklass ca:7000:- och självavfrostande.
Vilket tror ni är det vettigaste köpet?
Vi är i behov av ett nytt frysskåp då det gamla Husqvarnaskåpet från 1976 börjar säga upp sig.
Kollade hos lokala vitvaruhandlaren och fastnade för både Bosch och Asko, båda skåpen är i samma prisklass ca:7000:- och självavfrostande.
Vilket tror ni är det vettigaste köpet?
Jag har Bosch och kommer nog aldrig köpa det igen. Termostatet fungerar halvtaskigt, så frysen är 10 grader kallare än inställt. Kylskåpsdörren gick sönder i samband med dammsugning av köksgolvet. (Plastdelar i gångjärnets fäste sprack, vilket medförde att dörren sjönk ner någon centimeter och därmed lyste lampan i kykskåpet alltid, även då dörren var stäng.)
Kylens dränering geggar igen för enkelt, vilket då medför att vatten rinner ut på golvet i tid och otid.
Brorsan har haft motsvarande trassel med sitt Bosch-skåp.
Det är dock mycket troligt att Bosch liksom Electrolux har en mängd olika fabriker som tillverkar produkter i olika kvalitet. Så det Bosch-skåpet du kollar på kan ju fungera mycket bättre än mitt.
Kylens dränering geggar igen för enkelt, vilket då medför att vatten rinner ut på golvet i tid och otid.
Brorsan har haft motsvarande trassel med sitt Bosch-skåp.
Det är dock mycket troligt att Bosch liksom Electrolux har en mängd olika fabriker som tillverkar produkter i olika kvalitet. Så det Bosch-skåpet du kollar på kan ju fungera mycket bättre än mitt.
http://www.asko.se/kok/kyl-och-frys/f2583nf-no-frost-frysskap/
Hej igen.
Nu är Askoskåpet i länken inhandlat sedan en vecka och vi är nöjda (ännu så länge iaf)
Hej igen.
Nu är Askoskåpet i länken inhandlat sedan en vecka och vi är nöjda (ännu så länge iaf)
Klicka här för att svara